مصطفی بلورچی کاندیدای رشت و خمام:
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ ۱۸:۵۶ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

بلورچی با اشاره به اینکه بدون شک در حوزه مدیریتی پسماند قدم اول این است که چطور زباله‌های خانگی و تجاری کمتری تولید کنیم، متذکر شد: بنابراعتقاد کارشناسان بدون تفکیک زباله کاری از پیش نمی‌رود.

گیل خبر/  مصطفی بلورچی فعال سیاسی – اجتماعی شهرستان رشت با بیان اینکه – مشکل سراوان یک معضل ۴۰ساله بوده و یک چیز معمولی نیست بلکه یک ابرچالش است، اظهار کرد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۱ گفته بود که تمام توان خود را برای رفع معضل سراوان گذاشتیم و حرف اول را در سطح ملی می‌زند، زیرا اگر مشکل سراوان حل شود، معضل پسماند در کشور نیز حل خواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات اخیر در حوزه لندفیل سراوان توسط شهرداری رشت گفت: اینکه زباله‌تر دیگری به سراوان وارد نشود و از آن سو کاور لندفیل به سرعت انجام بگیرد قابل قبول است. اما بلاخره باید برای دفن زباله‌تر یا ریجکت زباله فکری اساسی کرد.
کاندیدای انتخابات رشت و خمام با تاکید بر اینکه باید از تجربه چین، ژاپن، آلمان و سایر کشورهای پیشرفته در زمینه پسماند به طورعملیاتی استفاده کرد، افزود: در این راستا اینگونه نباشد که صرفا به یک بازدید از کشورهای خارجی و تفاهمنامه‌های غیرعملیاتی بسنده کنیم، ضمن اینکه درداخل نیز شرکتهای دانش بنیان را باید پای کار بیاوریم و از آن‌ها بخواهیم که وارد این موضوع شوند.
بلورچی با اشاره به اینکه بدون شک در حوزه مدیریتی پسماند قدم اول این است که چطور زباله‌های خانگی و تجاری کمتری تولید کنیم، متذکر شد: بنابراعتقاد کارشناسان بدون تفکیک زباله کاری از پیش نمی‌رود.
وی در رابطه با چالش های پیش آمده مبنی بر احداث زباله سوز نیز اظهار کرد: همه موافق سوزاندن زباله‌ها نیستند، چراکه سوزاندن پلاستیک بخارات سمی تولید می‌کند.
بلورچی با بیان اینکه کارشناسان روش‌های مدیریت پسماند را به چهار دسته اصلی، بازیافت، تخریب، دفن و سوزاندن تقسیم بندی کرده اند، گفت:حالا سیاستگذار ما باید مشخص کند که استراتژی او در زمینه مدیریت پسماند چیست؟! چه هدفی دارد و از کدام نقطه قرار است به چه نقطه ای برسد.
وی با بیان اینکه در کنار دولت، نمایندگان مجلس نیز به نوبه خود باید پاسخگوی عملکرد خود در رابطه با مدیریت پسماند باشند، افزود: وقتی نماینده ای به موکلان خود پاسخگو نباشد یعنی اعتقادی به مردم ندارد.
این فعال سیاسی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۳ بابت توسعه حمل‌ونقل عمومی و زیر ساخت‌های شهری و نوسازی ناوگان، تأمین ماشین‌آلات شهرهای مناطق محروم، مدیریت پسماند و نیروگاه‌های زباله‌سوز، بازسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی با تأیید وزارت کشور، تا سقف یک‌صد و بیست هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر می‌شود، یادآور شد: از هم اکنون نمایندگان بعدی مجلس باید بتوانند از این ظرفیت قانونی برای مدیریت پسماند در رشت و سایر نقاط گیلان استفاده کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code