مصطفی بلورچی کاندیدای انتخابات رشت و خمام؛
۱۴۰۲/۱۲/۰۵ ۱۸:۵۴ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

کاندیدای انتخابات رشت و خمام با انتقاد به اظهارات شعاری برخی افراد یادآور شد: در قدم بعدی پس از جلوگیری از ورود پسماند صنعتی و خانگی باید به فکر احیای رودخانه‌ها بود.

گیل خبر/ مصطفی بلورچی فعال سیاسی – اجتماعی شهرستان رشت با بیان اینکه مشکلات دو رودخانه زرجوب و گوهررود سالیان زیادی مردم شهرستان رشت را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: اعتباراتی در دولتهای سابق و فعلی جهت حل معضل آلودگی دو رودخانه رشت اختصاص یافته ولی ننایج آن تا این لحظه مشخص نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه برای حل معضل باید در ابتدا منشا آلودگی شناسایی کرد و آن را از بین برد، تصریح کرد: تا زمانی که فاضلاب شهرک صنعتی، فاضلاب بیمارستانی و فاضلاب خانگی و…وارد رودخانه‌ها میشوند، سخن گفتن از احیای زرجوب و گوهررود بی‌معناست.

کاندیدای انتخابات رشت و خمام با انتقاد به اظهارات شعاری برخی افراد یادآور شد: در قدم بعدی پس از جلوگیری از ورود پسماند صنعتی و خانگی باید به فکر احیای رودخانه‌ها بود.

بلورچی با تاکید بر اینکه موضوع مهم احداث تصفیه خانه‌ها و عملیات احیاسازی است که نیازمند اعتبارات ده‌ها هزار میلیارد تومانی است که با منابع استانی امکانپذیر نیست، متذکر شد: در همین راستا باید به دنبال کشوری، اعتبارات صندوق توسعه ملی و حتی مشارکت کشورهای خارجی نظیر چین بود.

این فعال سیاسی – اجتماعی با بیان اینکه مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس نیازمند زبان گویا و رسا هستند، تصریح کرد: جذب اعتبارات ملی نیازمند رایزنی‌های گسترده و مواضع شجاعانه است و با نمایندگان ساکت و غیرمتخصص نمیتوان راه به جایی برد.

بلورچی با تاکید بر اینکه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر، تصفیه خانه فخب و تصفیه خانه شهرک صنعتی و تصفیه خانه بیمارستان‌ها باید هرچه سریعتر تکمیل شوند، عنوان کرد: پسماند ابرچالش استان است و در این مسیر حتی باید از ظرفیت قرارگاه‌ها و ستادهای بزرگ نظیر بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و… نیز استفاده کرد.