آیت الله رضا رمضانی:
۱۴۰۲/۱۲/۰۲ ۰۸:۵۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 5 دقیقه

گیل خبر/ آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه سه‌شنبه، ۱ اسفند ۱۴۰۲ در جمع مردم کوچصفهان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه مردم کوچصفهان، مردمی شهیدپرور و ولایتمدار هستند، اظهار کرد: مسجد جامع کوچصفهان نیز دارای قدمت طولانی و تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف انقلاب است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این انقلاب از سه رکن اسلام، رهبری و حضور مردم برخوردار است، افزود: ۷۰ درصد مردم ایران در حدوث انقلاب و ۹۸ درصد در انتخاب ساختار آن مشارکت داشتند.

وی افزود: در برخی از حکومت‌های دنیا مانند نظام‌های استبدادی و سلطنتی برای مردم جایگاهی قائل نیستند و مردم در آن حکومت‌ها نقشی ندارند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه در گذشته همه انقلاب‌های دنیا سکولار بود و دین نقشی در آن نداشت، تصریح کرد: این حکومت‌ها از دین فاصله داشته و به علم بسنده می‌کردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: انقلاب اسلامی آمد و دین و مردم را وارد میدان کرد.

وی با بیان اینکه بدون تشکیل حکومت، اجرای دین و احکام الهی در جامعه محقق نمی‌شود، تصریح کرد: نماز و روزه و زکات در سازندگی انسان و جامعه نقش ایفا می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه ما باید ابعاد اجتماعی دین را مورد توجه قرار دهیم، اظهار کرد: امام نسخه جامع و عمیق دین را عرضه کرد که در آن دین در عرصه اجتماعی حضور دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: آرزو و آمال همه انبیای الهی این بوده که عدالت به معنای واقعی در جامعه پیاده شود.

وی با تاکید بر اینکه در غدیرخم مردم سه روز ایستادند و بیعت کردن و ولایت حضرت علی(ع) را پذیرفتند، گفت: مردم انقلابی ایران نیز از سال ۴۲، امام خمینی(ره) را پذیرفتند تا نقش ایفا کنند.

آیت‌الله رمضانی افزود: موضوع خبرگان رهبری زمانی بیان شد که بعد از تشکیل حکومت اسلامی، قانون اساسی باید پیش‌بینی می‌کرد تا بعد امام(ره)، مسئولیت رهبری جامعه بر عهده چه کسی باشد.

نامزد دوره ششم مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در انقلاب کبیر فرانسه و ... حضور مردم حداقلی بود، اما انقلاب اسلامی با حضور گسترده و حداکثری مردم تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: نظام یک اسلامیت و یک جمهوریت دارد که یکی مشروعیت‌آور و دیگری مقبولیت‌آور است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه مشروعیت نظام به ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا تحلیل می‌کنند که مردم ایران در تمام انتخابات حضور پیدا کرده‌اند. هر چه این حضور بیشتر باشد، نظام در عرصه بین‌الملل ضریب بیشتر پیدا می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نتایج مشارکت مردم باید مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: نقشی که امامین انقلاب برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف می‌دهند، کلیدی است.

وی با بیان اینکه مشکلات مردم باید با نهضت خدمت‌رسانی ترمیم شود، گفت: در حوزه معلمان مشکلاتی در سطح کشور وجود دارد. این مشکل مربوط به رتبه بندی است که نسبت به بخشی انجام شده و برای بخش دیگر انجام نشده است.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه معوقات، دغدغه معلمان است و باید داده شود، گفت: رئیس جمهور محترم در این زمینه اهتمام جدی دارند و درخواست داریم مشکلات ۵ تا ۶ هزار نفر از جامعه معلمان با دستور ویژه به وزیر آموزش و پرورش حل شود.

نامزد دوره ششم مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه مسئولان باید خود را خادم مردم بدانند، افزود: این تربیتی است که امام(ره) به ما یاد داده است. باید به دور از حواشی، به مردم خدمت کنند.

وی افزود: مردم تحریم و سوء تدبیر را می‌فهمند و متوجه می‌شوند. برای فهم مردم حساب باز کنیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه مردم بلوغ سیاسی پیدا کرده‌اند، افزود: مشارکت مردم در عرصه انتخابات حکایت از بلوغ سیاسی آنان دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم قدرشناس ایران با وجود همه مشکلات و جنگ ترکیبی، به صورت گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند.

وی با بیان اینکه امروز عده‌ای به دنبال زیبا جلوه‌دادن و بدون مشکل خواندن آمریکا و غرب هستند، گفت: این در حالی است که آمریکا امروز بدهکارترین کشور است.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه کشور تحت تحریم‌های ظالمانه است و این تحریم‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: البته همه چیز به تحریم ربطی ندارد و بخشی به سوء مدیریت مرتبط است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر غیر متخصصی کاری را بپذیرد که در تخصص او نیست، غیر متعهد است.

وی با اشاره به اینکه کشور نیازمند تخصص است، خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست باید تیم‌های قوی داشته باشیم.

تخصص باید همراه تعهد باشد.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم قبول شدن در یک آزمایش بزرگ است، گفت: امام(ره) ما را به این باور رساند که ما می‌توانیم رشد و پیشرفت کنیم و ایران را به قله برسانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هیچ کس باور نمی‌کرد حکومت پهلوی نابود و از بین برود ولی امام(ره) خواست و توانست.

وی با بیان اینکه مشکلات بیکاری و ازدواج باید حل شود‌، تاکید کرد: در مجلس آدم‌های متخصص را روانه کنید تا قانون در تراز جمهوری اسلامی ایران وضع نمایند.

آیت‌الله رمضانی اظهار کرد: برای انتخاب نمایندگان خود فکر و مطالعه کنید، اگر به نتیجه نرسیدید به امنای خود مراجعه نمایید و افراد متخصص و متعهد را انتخاب و به آنها رای دهید.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مردم به نمایندگانی رای بدهند که بتوانند زیرساخت‌های استان گیلان را بهبود ببخشند و هم‌افزایی ایجاد کنند.

پایان پیام/