رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
۱۴۰۲/۱۱/۳۰ ۱۱:۱۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه گیلان سالمندترین استان کشور بوده و شمار جمعیت سالمندی در آن پیوسته در حال گسترش است، گفت: ارتقای سلامت جسمی و روحی سالمندان یکی از ضروریات است.

گیل خبر/ صبح امروز نشست کمیته حمایت از جمیعت سالمندان گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین و مدیران ستادی و همچنین نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مرتبط با سالمندی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با بیان اینکه گیلان سالمندترین استان کشور بوده و شمار جمعیت سالمندی در آن پیوسته در حال گسترش است، اظهار کرد: ارتقای سلامت جسمی و روحی سالمندان یکی از ضروریات است.

وی با حائز اهمیت برشمردن ارائه خدمات مطلوب سلامت‌محور به جمعیت سالمندان، افزود: باید اقدامات کمی و کیفی خدمات سلامت‌محور به سالمندان با دقت بیشتری ارائه شود چراکه سونامی سالمندی، استان گیلان را تهدید می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امکانات زیرساختی برای سالمندان به‌ویژه در ارائه خدمات درمانی و مراقبتی از آن‌ها در جامعه فراهم نیست، گفت: زادآوری نیز در گیلان بسیار کم است و آینده جمعیت سالمندی، بسیار مخاطره‌آمیز است.

دکتر آشوبی، بر ضرورت راه‌اندازی کلینیک جامع سالمندی در گیلان تأکید کرد و افزود: ساماندهی سالمندان پرخطر و حمایت از آن‌ها یکی از الزامات فوری و اساسی در گیلان است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کلینیک جامع سالمندی در کلینیک ویژه تخصصی شهدای سلامت در دستور کار قرارگرفته، تصریح کرد: برای ارائه خدمات درمانی و مراقبتی از سالمندان به‌صورت یک بسته خدمتی جامع به آن‌ها برنامه ریزی شده است.