photo 2024 02 18 11 11 20

گیل خبر/ در حالی که تنها 4 روز تا آغاز تبلیغات کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مانده است، تحرکات کاندیدا برای نشستن بر صندلی سبز بهارستان به اوج خود رسیده است.

رقابت کاندیداهای مختلف با گرایش های متنوع در استان گیلان، نوید روزهای حساسی را برای انتخابات پیش رو می دهد.

از غرب گیلان و حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال که یکی از وسیع ترین و پر جمعیت ترین حوزه در استان گیلان است و شور و حال انتخاباتی به طرز جالبی در این منطقه برقرار است، خبر می رسد که شانا یا همان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در این حوزه انتخابیه در حال رصد و ارزیابی و تصمیم گیری برای انتخاب یک کاندیدا می باشد.

اما نکته جالب اینجاست که علی فتح الهی میانکوه که در دولت روحانی از سال 92 به بعد فرماندار شهرستان های تالش، صومعه سرا و رشت بوده است و از نظر فکری در تضاد با جریان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی است و حتی تایید صلاحیت خود را پس از کش و قوس‌های فراوان گرفت، به عنوان یکی از گزینه های مورد بررسی در لیست شانای حوزه تالش، رضوانشهر و ماسال قرار دارد!

اصلاح‌طلبان که با توجه به بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان دست پُری برای ورود به انتخابات ندارند؛ در همین راستا، در اوایل بهمن‌ماه، جبهه اصلاحات، با انتشار بیانیه‌ای سند راهبردی خود اعلام کرد که؛ «طبعاً اصلاح‌طلبان نمی‌توانند در انتخاباتی تهی از معنا، غیررقابتی، غیرمنصفانه و غیرمؤثر در اداره کشور شرکت کنند. این البته به معنای قهر آنان با صندوق رأی نیست، بلکه بر عکس، اصلاح‌طلبان موظفند به رغم عدم مشارکت در چنین انتخاباتی تمامی مساعی خود را برای اقناع یا الزام حاکمیت به برگزاری انتخابات مطلوب مبذول دارند.»

با این توصیف باید منتظر ماند و دید شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال چه تصمیمی خواهد گرفت.