مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گیلان؛
۱۴۰۲/۱۱/۲۹ ۱۰:۳۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گیلان گفت: وراث فوت شدگان حداکثر تا ۱۰ اسفند برای دریافت ارث سهام عدالت متوفای خود به کارگزاری‌های بورس و بانک‌های عامل مراجعه کنند.

گیل خبر/  ابراهیم قنبرپور، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گیلان گفت: وارثان متوفایی که تاریخ فوت آن‌ها تا تاریخ یکم مرداد ۱۳۹۹ است، برای دریافت سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته، با کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه همه وراث قید شده در گواهی انحصار وراثت و اصل یا کپی گواهی حصر وراثت به کارگزاری‌های بورس، بانک‌های عامل و دفاتر پیشخوان دولت در شهرستان خود مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌های بانک‌های ملی، ملت، تجارت و پارسیان برای ثبت اطلاعات وراث متوفی در استان درنظر گرفته شده اند، افزود: یکی از ورثه به عنوان نماینده از طرف دیگر وراث که اطلاعات وی در سامانه سجام ثبت شده می‌تواند برای انجام کار‌های اداری در این خصوص اقدام کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گیلان با اشاره به اینکه فرآیند تقسیم سهام عدالت بین وراث ۲ روز زمان می‌برد، گفت: اشخاص دارای سجام بورس، بعد از ورود به درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه، به نشانی ddn.csdiran.ir، می‌توانند از طریق گزینه «امور سهام عدالت متوفی» با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد متوفی از وضعیت سهام عدالت وی استعلام بگیرند.

ابراهیم قنبرپور یادآوری کرد: کسانی که از قبل برای تقسیم ارٍث و گرفتن انحصار وراثت در دفاتر پیشخوان دولت و یا دفاتر الکترونیک قضایی ثبت نام کرده اند به نام نویسی دوباره نیاز ندارند.