شهردار رشت در جلسه ستاد استقبال از بهار شهرداری عنوان کرد؛
۱۴۰۲/۱۱/۲۹ ۰۹:۱۲ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 8 دقیقه
سیمای بصری متفاوت رشت در نوروز 1403/ تمهیدات ویژه شهرداری برای جشن با شکوه نیمه شعبان

جلسه ستاد استقبال از بهار و نوروز 1403 در راستای برنامه های مدیران مناطق شهری و روسای سازمان های شهرداری و همچنین تمهیدات ویژه در راستای برگزاری با شکوه جشن نیمه شعبان با حضور شهردار رشت برگزار شد.

گیل خبر/ به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، جلسه ستاد استقبال از بهار و نوروز 1403 و همچنین تمهیدات ویژه شهرداری برای برگزاری جشن با شکوه نیمه شعبان امروز شنبه 28 بهمن 1402 با حضور رحیم شوقی شهردار، علیرضا حسنی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری، علی خانواده محجوب رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، محمدباقر بشردانش معاون خدمات شهری شهرداری و مدیران مناطق پنجگانه شهری در سالن اجتماعات شهرداری رشت برگزار شد. 


*سیمای بصری متفاوت شهر رشت در نوروز 1403

شهردار رشت در جلسه مذکور با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای استقبال از بهار و نوروز سال 1403 توسط مناطق پنجگانه شهری و سازمان های تابعه شهرداری، اظهار کرد: بهار سال جدید با ماه مبارک رمضان، بهار قرآن تقارن پیدا کرده و در این راستا برنامه های ویژه ای توسط سازمان های تابعه شهرداری و مدیران مناطق شهری تدوین شده و در حال انجام است.
رحیم شوقی بر تسریع لکه گیری و آسفالت معابر شهری برای استقبال از نوروز تاکید کرد و افزود: تمهیدات لازم برای محل های اسکان مهمانان نوروزی، رنگ آمیزی جداول و تعمیر سرویس های بهداشتی توسط مدیران مناطق شهری اندیشیده شده است.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای نصب المان ها و نورپردازی معابر برای استقبال از بهار انجام شده است، تصریح کرد: شهروندان و مهمانان باید در ایام نوروز 1403 سیمای بصری متفاوتی از شهر را شاهد باشند و خاطره ای زیبا از رشت در اذهان بماند.
شهردار رشت، توجه ویژه به ورودی های شهر برای استقبال از بهار را حائز اهمیت خواند و گفت: سال جدید زمانی که مهمانان وارد رشت می شوند باید نوروز را احساس کنند و بدانند با دیگر ایام سال متفاوت است. 


*تمهیدات ویژه برگزاری با شکوه جشن نیمه شعبان در رشت

شوقی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ایام میلاد فرخنده و با سعادت حضرت ولی عصر (عج)، بیان کرد: نیمه شعبان از اعیاد و جشن بزرگ مسلمانان به ویژه شیعیان است.
وی، نیمه شعبان را جشن بزرگ انقلاب اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: امسال مدیران مناطق شهری با اجرای نورپردازی در معابر و خیابان ها برنامه های ویژه ای برای میلاد امام زمان (عج) تدارک دیده اند و جشن نیمه شعبان امسال به ماه مبارک رمضان و عید نوروز متصل می شود.


*کاشت 360 اصله درخت انجیری و 28 هزار یاس هلندی در مسیر جاده تهران

معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز در جلسه ستاد استقبال از بهار و نوروز 1403 به تمهیدات اندیشیده شده مدیران مناطق و روسای سازمان های تابعه شهرداری اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی های متعددی برای استقبال از بهار و رفاه حال شهروندان انجام شده است.
محمدباقر بشردانش با بیان اینکه رنگ آمیزی جداول توسط مناطق پنجگانه شهری از بهمن ماه جاری آغاز شده است، اذعان کرد: لکه گیری و روکش آسفالت معابر و خیابان های رشت در حال انجام است.
وی ادامه داد: کاشت نشای فصلی، تغییر المان های نوری، تعویض و تعمیر پایه چراغ های پارک ها، تعمیر سرویس های بهداشتی، هرس گیاهان و همچنین برنامه ریزی برای کاشت درختان فصلی در ایام درختکاری برنامه ریزی شده و به تفکیک هر کدام از مناطق تا پایان سال اجرایی می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به برنامه های ارائه شده توسط روسای سازمان سیما، منظر و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت، اذعان کرد: سازمان های مذکور ویژه برنامه هایی را برای تمام ایام نوروز 1403 تدارک دیده اند و از ابتدای سال جدید اجرایی می شود.
بشردانش، تهیه و کاشت درختان بومی را از برنامه های شهرداری رشت برشمرد و افزود: تعداد 360 اصله درخت انجیری از درختان بومی گیلان ویژه کاسپین خزر و جنگل های هیرکانی به ارتفاع حدود 4 متر تهیه شده و در مسیر جاده تهران کاشته می شوند.
وی از تهیه و کاشت 28 هزار گونه یاس هلندی در کنار درختان انجیری در مسیر جاده تهران خبر داد و یادآور شد: کاشت درختان بومی همواره از دغدغه های حافظان محیط زیست بوده که انجام شده است.
*طراحی و اجرای تونل نوری و سبز پارک کودک توسط منطقه یک شهری
مدیر منطقه یک شهری شهرداری رشت نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه برنامه های استقبال از بهار با محوریت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در این منطقه اجرایی شده است، اظهار کرد: طراحی و جانمایی المان های نورزوی انجام شده است.
یوسف یزدانی، رشت را شهر شب های روشن دانست و افزود: به موضوع روشنایی معابر و خیابان ها توجه ویژه شده و تحقق این امر همکاری اداره برق را طلب می کند.
وی با بیان اینکه نصب تونل نوری و سبز در جلوی پارک کودک برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: سازه تونل نوری طراحی شده و در حال اجرا است.
مدیر منطقه یک شهری رشت، تعویض پایه چراغ های روشنایی بلوار معلم را از جمله برنامه ها ذکر کرد و یادآور شد: تنظیف ورودی شهر سمت جاده انزلی و پیربازار، لکه گیری آسفالت معابر، ترمیم عابر پیاده بلوار معلم از طرف خیابان سعدی با کفپوش استاندارد و ویژه مناسب سازی برای عبور معلولان و نابینایان برنامه ریزی شده است.
یزدانی با اشاره به تهیه نهال برای کاشت در ایام درختکاری، بیان کرد: کاشت درختان در موعد 15 اسفند ماه انجام می شود ضمن اینکه پیاز گل لاله برای کاشت در میدان ها تهیه شده است.


*نصب المان های بهار و رمضان در پیاده راه فرهنگی رشت

مدیر منطقه دو شهری نیز در جلسه ستاد استقبال از بهار شهرداری رشت از طراحی سه المان با هماهنگی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برای نصب در پیاده راه فرهنگی خبر داد و گفت: دو المان با محوریت بهار و یک المان با محوریت ماه مبارک رمضان قبل از نوروز سال 1403 در پیاده راه فرهنگی شهرداری نصب می شود.
محمد دانش شکیب با بیان اینکه کاشت نشای فصلی و پیاز لاله در میدان های منطقه دو شهری در حال انجام است، تصریح کرد: پیاده روسازی در خیابان جوان، رنگ آمیزی جداول سطح شهر و خیابان های حافظ و مطهری آغاز شده و لکه گیری معابر به صورت همه روز انجام می شود ضمن اینکه ترمیم کفپوش پیاده راه فرهنگی و سایر خیابان ها توسط پیمانکار در دست اقدام است.
وی اضافه کرد: همزمان با عید نوروز سال 1403 ویژه برنامه های متعددی برای اجرا در پیاده راه فرهنگی رشت توسط سازمان های فرهنگی اجتماعی و سیما، منظر و فضای سبز شهری تدارک دیده شده است.


*آماده سازی پارک ملت رشت برای اسکان مهمانان نوروزی


مدیر منطقه سه شهری شهرداری رشت نیز در جلسه مذکور با اشاره به برنامه های مختلف تدارک دیده شده برای استقبال از بهار و مهمانان نوروزی اظهار کرد: تعداد 7 هزار بوته نهال و یک هزار و 200 پیاز گل لاله برای کاشت در میدان ها و خیابان های منطقه سه شهری رشت تهیه شده است.
حامد حیدری از جانمایی و قراردادن 12 هزار گلدان در مسیرها و معابر منطقه سه شهری رشت خبر داد و افزود: تعمیر بعضی از لوازم ورزشی و مبلمان پارک ها و همچنین رنگ آمیزی آنها در حال انجام است.
وی با بیان اینکه بیشتر مهمانان نوروزی در پارک ملت رشت اسکان داده می شوند، تصریح کرد: مرمت و بهسازی نمازخانه و سرویس بهداشتی پارک ملت برنامه ریزی شده ضمن اینکه سازه تونل سبز از سرویس بهداشتی تا نمازخانه این پارک در حال احداث است.
مدیر منطقه سه شهری رشت به کلرزنی و سرویس آبنمای موزیکال اشاره کرد و گفت: المان های نوروزی با هماهنگی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری طراحی شده است.
حیدری با اشاره به اینکه پایه های چراغ برای تعویض سیستم روشنایی خیابان شهدا تا پل جانبازان تهیه شده است، بیان کرد: پایه چراغ ها برای بهبود سیستم روشنایی پارک ملت تهیه شده و تا پایان امسال نصب می شوند.
وی، ترمیم نوار حفاری توسط پیمانکار را از جمله برنامه های در حال انجام ذکر کرد و یادآور شد: رنگ آمیزی، پاکسازی و تعمیر سرویس بهداشتی پارکینگ پارک ملت برای اسکان مهمانان نوروزی در حال انجام است.