۱۴۰۲/۱۱/۲۸ ۲۰:۰۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

فرمانده انتظامی گیلان از اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شناسایی و دستگیری قاچاقچیان در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ۱۸ خودروی شوتی متوقف شد.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا:سردار عزیزاله ملکی امروز، ۲۸ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌ اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور عنوان و اظهار کرد: فعالیت اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می‌شود.

وی افزود: طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شناسایی و دستگیری قاچاقچیان به مدت ۳ روز توسط پلیس امنیت اقتصادی در سطح استان گیلان اجرا شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: در این راستا با انجام اقدامات فنی، چهار دستگاه موتورسیکلت  ۲۵۰ سی‌سی، ۶۱ هزار و ۸۹۶ قلم دارو، ۲۷ هزار و ۸۷۱ عدد مواد محترقه، یک‌هزار و ۷۸۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، یک‌هزار و ۹۹۱ ثوب پوشاک، ۲ هزار و ۳۸۵ عدد دارو و ۱۰۸ کیلوگرم پودر بدن‌سازی، ۵۲۶ دستگاه تجهیزات رایانه‌ای، ۵۲۶ عدد لوازم جانبی تلفن همراه، پنج هزار و ۵۶۹ لیتر سوخت، یک تن و ۸۴۰ کیلوگرم آرد، ۴۵ تن چوب، ۲۴ تن شن و ماسه، ۴۲ قبضه اسلحه شکاری، ۱۶۱ بسته لوازم دخانی، ۱۲ دستگاه لوازم خانگی،۴۲۰ قوطی نوشابه انرژی‌زا، ۱۹ رأس دام، ۱۴ دستگاه ابزار صنعتی و دو دستگاه فلزیاب قاچاق کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۴۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، از توقیف ۱۸ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق خبر داد و گفت: در این رابطه ۵۶ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

سردار ملکی در پایان با اشاره به راه‌اندازی سامانه خبری ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی برای اینکه مردم بتوانند اخبار و اطلاعات خود در خصوص قاچاق کالا و ارز را گزارش دهند، خاطرنشان کرد: برای مانع‌زدایی از مسیر تولید و پشتیبانی از آن، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی با قدرت و به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.