فرماندار آستارا خبر داد:
۱۴۰۲/۱۱/۲۷ ۱۲:۳۴ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

فرماندار آستارا از تشکیل پرونده تخلف انتخاباتی برای ۳ نامزد نمایندگی مجلس در این شهرستان خبر داد و افزود: نامزدها از پرداختن به اختلافات قومیتی و مذهبی پرهیز کنند.

گیل خبر/ به نقل از مهر، محمدرضا شهاب‌زاده شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با اشاره به مشارکت خوب مردم آستارا در انتخابات ادوار گذشته اظهار کرد: امیدواریم با یاری خداوند و بصیرت مردم انقلابی در این انتخابات نیز سربلند باشیم.

فرماندار آستارا به حضور پرشور مردم آستارا در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: حضور مردم در تمامی عرصه‌ها برای دوستان مایه امید و نشاط و سربلندی و برای دشمنان انقلاب مایه یأس و ناامیدی است.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در افکار عمومی اضافه کرد: خبرنگاران افسران و سربازان جنگ نرم هستند و همواره باید به رسالت انقلابی خود طبق فرمایش مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف عمل کنند.

شهاب‌زاده با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تصریح کرد: خبرنگاران باید به تبیین فلسفه انتخابات، نقش مجلس در شئون زندگی مردم و نقش مردم در اداره حاکمیت بپردازند تا مشارکت مردم آنقدر بالا باشد که دشمن مأیوس شود.

وی ادامه داد: انتخابات مهمی در پیش داریم و در این راستا بر اساس تعهدی که اصحاب رسانه دارند باید با رعایت اخلاق حرفه‌ای بیش از بیش و با برنامه ریزی‌های هدفمند تلاش‌ها در جهت مشارکت حداکثری مردم به منظور حضور پرشور باشد.

فرماندار آستارا با بیان اینکه تلاش دشمن در جنگ شناختی، هویت‌زدایی از جامعه اسلامی است، اضافه کرد: امروز دشمن معرفت و باطن ذهن مردم ما را هدف گرفته و گاهی دیده می‌شود متدینین جامعه مورد هدف قرار می‌گیرند و رسالت اهالی رسانه در تبیین توطئه‌های دشمن بسیار سنگین است.

نامزدها از پرداختن به اختلافات قومیتی و مذهبی پرهیز کنند

وی با اشاره به چهار راهبرد اساسی مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت، در انتخابات از منظر مقام معظم رهبری افزود: همه باید این چهار راهبرد اساسی را مدنظر داشته و بر اساس آن برای انتخابات تلاش کنند.

شهاب‌زاده با بیان اینکه ترویج قانون مداری از طریق تشریح و توضیح مفاد قانون جرایم انتخاباتی و مجازات‌های تعیین شده به عنوان مهمترین اصل انتخابات می‌باشد، گفت: تولید، انتشار و بازنشر هرگونه محتوا یا اخبار جعلی یا خلاف واقع یا تخریب و تهدید توسط هریک از نامزدها یا ستادهای ایشان در فضای مجازی، ممنوع بوده و جرم محسوب شده و برخورد قانونی انجام خواهد گرفت.

وی افزود: دامن زدن به اختلافات قومیتی و مذهبی، اقدامات مغایر امنیت ملی، تخریب و تهدید نامزدها، نصب آثار تبلیغاتی قبل از شروع زمان تبلیغات انتخابات، انتشار شایعات و هتک حرمت علیه نامزدها، استفاده از آثار تبلیغاتی مغایر عفت عمومی و موازین شرعی از جمله جرایم انتخاباتی است که جرم محسوب شده و برخورد قانونی انجام می‌گیرد.

فرماندار آستارا با اشاره به ماده ۶۵ قانون انتخابات، عنوان کرد: تا پایان تأیید اعتبارنامه منتخبین شورای نگهبان همچنان امکان رد صلاحیت داوطلبان را دارد لذا در صورتی که تخریب و تخلفی صورت بگیرد و گزارشات مربوطه به شورای نگهبان واصل و صحت آن‌ها مشخص شود امکان رد صلاحیت کاندید موردنظر وجود دارد و در این صورت فرد در دوره‌های بعدی انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز تأیید نخواهد شد.

وی بیان کرد: تاکنون ۳ پرونده جرایم انتخاباتی در آستارا در خصوص برخی نامزدها یا افرادی که با نامزدها همکاری داشتند و تخلفاتی انجام داده‌اند تشکیل شده و در حال پیگیری است.