۱۴۰۲/۱۱/۲۶ ۲۰:۴۸ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

 کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به هشدار سطح نارنجی دریایی در این استان گفت: فعالیت‌های دریانوردی از امشب تا یکشنبه هفته آینده نامناسب پیش بینی شده‌است.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا:رضا باقری با بیان اینکه برای وضعیت جوی گیلان نیز تا یکشنبه هفته آینده هشدار زرد صادر شده‌است، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی که از ظهر امروز گیلان را در برگرفته تا یکشنبه هفته آینده در این استان ماندگار است.

وی افزود: طی این مدت بارندگی گاهی رگباری و شدید، وزش باد برخی مناطق شدید، مه آلودگی، رعد و برق، کاهش دما به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس در مناطق مختلف گیلان پیش‌بینی شده‌است.

باقری با اشاره به بارش برف در ارتفاعات گیلان طی این مدت خاطر نشان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در برخی مناطق مستعد جلگه‌ای گیلان همجوار با دامنه‌ها بارش مخلوط برف و باران و بعضی ساعات بارش برف پیش بینی شده‌ است.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی طی روزهای آینده ضروریست تا رانندگان در ترددهای جاده‌ای احتیاط لازم را داشته باشند و برای عبور از محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف گیر نسبت به تجهیز خودرو به زنجیر چرخ اقدام نمایند.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: اسب وونی تالش صبح امروز با هشت درجه سلسیوس سردترین و سیاهکل با ۲۷ درجه بیشترین دمای استان را به خود اختصاص داده است.