مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان:
۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۱۲:۰۳ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: مرحله استانی جشنواره ملی سرود آفرینش کانون 26 بهمن 1402 در رشت برگزار‌می‌شود.

گیل خبر/ به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، سید‌جلیل میرعظیمی با اعلام این خبر اظهار‌کرد: این آیین با شرکت 10 گروه راه‌یافته به بخش پایانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزار‌می‌شود.

مدیر‌کل کانون استان گیلان هم‌چنین، در ارتباط با استقبال گروه‌های کانونی و آزاد از این جشنواره سخن‌گفت و افزود: پس از انتشار فراخوان این رویداد هنری، 60 سرود از گروه‌های کانونی، آزاد و فراگیر( بخش غیررقابتی ویژه مخاطبان با نیاز‌های خاص) در سامانه جشنواره بارگذاری‌‌شده‌است.
او در ادامه به تعداد و فرآیند ارزیابی آثار ارسالی اشاره و توضیح‌داد: در این میان، آثار 45 گروه سرود آزاد، 14 گروه سرود کانونی و 2 سرود گروه فراگیر(ویژه شرکت‌کنندگان با نیاز‌های خاص) مورد پایش و ارزیابی قرارگرفت و گروه‌های حاضر در مرحله استانی جشنواره سرود آفرینش معرفی‌شد.
میرعظیمی ادامه‌داد: طی این مرحله که روز پنج‌شنبه، 26 بهمن 1402 در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌می‌گیرد، 10 گروه سرود به‌هنر‌نمایی می‌پردازند و در این میان، یک گروه کانونی یک گروه آزاد، به مرحله پایانی این جشنواره راه خواهند‌یافت.
این مدیرفرهنگی در پایان صحبت‌های خود اشاره‌ای نیز به محور‌های موضوعی و اهداف برگزاری دومین جشنواره ملی سرود آفرینش با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» داشت و سرزمین من (ایران، وطن، پرچم و...)، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام‌آوران (شخصیت‌های تاریخی و انقلابی)، مراسم و مناسبت‌های ملی و آیینی و آزاد را از جمله این محور‌ها اعلام‌کرد.
وی با بیان این‌که کشف و پرورش استعداد‌های هنری نسل کودک ونوجوان، افزایش گستره فعالیت‌های هنری و ترویج سرود به عنوان یک هنر انقلابی و تقویت روحیه هم‌گرایی و کارگروهی، از اهداف برگزاری این جشنواره است، افزود: مهارت‌افزایی، بهره‌گیری از ظرفیت سرود به‌عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و هم‌چنین، عمومی‌سازی و مردمی‌سازی این هنر، از اهداف برگزاری دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون به‌شمار‌می‌رود.
مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گیلان درپایان، از همراهی دستگاه‌ها، گروه‌های مردم‌نهاد و فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان گیلان در فرآیند برگزاری این جشنواره قدردانی و از تمامی مسئولان، اصحاب رسانه و علاقه‌مندان به هر پویای سرود، برای شرکت در آیین پایانی مرحله استانی این رویداد هنری دعوت‌کرد.