در نقد اظهارات رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خصوص واردات دوباره برنج؛
۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۰۹:۰۶ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ سرویس سیاسی- ابراهیم نجفی، نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر و رئیس مجمع نمایندگان گیلان در روزهای اخیر در اظهاراتی گفته است: «وزارت جهاد کشاورزی کمر همت به نابودی کشاورزان استان‌های شمالی به نفع وارد کنندگان برنج بسته است. هم اکنون وزارت جهاد کشاورزی به جای خرید تضمینی برنج در اقدام بی سابقه بر اساس بخشنامه ای مجدداً مجوز واردات برنج را به واردکنندگان داده. تا به ازای خرید هر کیلوگرم برنج داخل، بتوانند ۲ کیلوگرم برنج وارد کنند. این اقدام وزارت جهاد کشاورزی دقیقا باعث نابودی کشاورزی استان‌های شمالی و تغییر کاربری گسترده اراضی شالی زاری می‌شود.»

این اظهارات نجفی در حالی است که حداقل در طی یک سال اخیر، بارها و بارها مردم و رسانه‌ها در خصوص واردات بی رویه برنج فریاد سر دادند اما گوش عده‌ای در دولت به این حرف‌ها بدهکار نبود و با آزاد گذاشتن واردات برنج، کمر کشاورزان گیلانی شکسته شد.

حال این سوال از رئیس مجمع نمایندگان گیلان مطرح است که فایده این اظهارات شما در خصوص پیامدهای واردات دوباره برنج چیست؟ مگر شما به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نباید با استفاده از اختیارات خود همچون استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، جلوی واردات بی رویه را بگیرید؟

اگر قرار است شما هم فقط گلایه و انتقاد کنید، آن هم در واپسین روزهای مانده به انتخابات، پس فرق شمای نماینده با رسانه ها و مردم عادی چیست؟