فرماندار رودسر:
۱۴۰۲/۱۱/۲۳ ۱۸:۴۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ فرماندار رودسر، از صاحبان حرف خواست هرچه سریع تر به سامانه یکتا مراجعه و نسبت به دریافت پروانه جدید اقدام کنند و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ پروانه‌های موجود در دست صاحبان کسب و کار فاقد ارزش قانونی است.

محمد حیدری در گفت وگو با گیل خبر ، یکی از سیاست های مهم دولت سیزدهم را الکترونیکی کردن ارائه خدمات به ویژه صدور مجوزها با هدف شفاف سازی در امر خدمت رسانی و تشکیل بانک اطلاعاتی دانست و اظهار کرد: در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به راه اندازی سامانه «یکتا» کرده است.

وی هدف از ایجاد سامانه یکتا را ساماندهی و سهولت و تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری در سیستم صدور مجوزها و تمدید مجوزها و همچنین ارائه خدمت در شبکه دولت دانست و تصریح کرد: در شهرستان رودسر بیش از ۱۰ هزار کسب و کار داریم که برخی از این کسب و کارها در طول روز و ماه نیازمند تمدید مجوز هستند.

فرماندار رودسر با بیان اینکه سامانه مذکور موجب ارائه خدمات با سرعت بیشتر می شود، گفت: شبکه دولت اعم از دستگاه ها و بانک ها می توانند به صورت متمرکز و از طریق شناسایی کد رهگیری خاص به صاحبان پروانه کسب و کار ارائه خدمت کنند و لذا پروانه های قدیمی از دستور کار خارج خواهد شد.

حیدری از صاحبان حرف خواست هرچه سریع تر به سامانه یکتا مراجعه و نسبت به دریافت پروانه جدید اقدام کنند و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ پروانه های موجود در دست صاحبان کسب و کار فاقد ارزش قانونی بوده و دستگاه های اجرایی مجوز سامانه یکتا و کد رهگیری خاص صادر شده را به رسمیت می شناسند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای صدور پروانه با همکاری اداره صمت شهرستان و اتاق اصناف فراهم شده است، گفت: شهرستان رودسر پیشتاز بوده و تاکنون بیش از ۱۷۰ پروانه را صادر کردیم؛ البته مهلت قانونی برای ثبت نام تا پایان سال بوده و کسبه می توانند در روزهای پیش رو نسبت به دریافت پروانه جدید اقدام کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code