وضعیت تاسف بار اینترنت و آنتن دهی همراه اول در گیلان؛
۱۴۰۲/۱۱/۲۳ ۰۹:۳۴ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ روح الله محسنی- امروزه نقش راه‌های ارتباطی پر سرعت همچون اینترنت، تماس تلفنی و... در زندگی مردم پررنگ تر شده اما ضعف زیر ساخت‌های این شبکه‌ها طی سال‌های اخیر سبب شده است تا گیلانیان نتوانند در جهت رفع نیاز‌های روزانه از این تکنولوژی‌ها به درستی و بی دغدغه بهره‌برداری کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران چند روز گذشته طی دیداری با مدیران مخابرات منطقه گیلان گفت: تلاش در ارائه محصولات با کیفیت به مشتری، همواره بازار رقابت در عرصه کسب و کار را به پویایی می‌رساند، بنابراین شرکت مخابرات ایران با گستردگی شبکه در کشور، به‌رغم داشتن سهم بازار مطلوب باید بر اهمیت این موضوع تلاش کند تا از این بازار عقب نماند!

متاسفانه پویایی و توسعه برخلاف گفته‌های رویایی و شعارگونه سلطانی سال‌هاست از حوزه ارتباطات در گیلان به دور است و مشکلاتی چون قطعی خطوط تلفن و اینترنت و خدمات رسانی همراه اول تبدیل به یک درد روزانه برای مشترکین گیلانی و رشتی شده است.

سلطانی در حالی دم از توسعه و عرصه رقابت می زند که خدمات اینترنت علاوه بر این که با افزایش قیمت چشمگیری رو به رو بوده است با سرعت پایین و قطعی‌های مکرر بخصوص در شبکه همراه اول نیز زندگی روزمره مشترکان را درگیر اختلال کرده، در روستا‌ها مردم دسترسی به اینترنت پایدار و پر سرعت نداشته و برای رفع نیاز‌های واجب خود چون پرداخت قبوض، امور بانکی و ثبت‌نام در مؤسسات و... همواره دچار مشکلات زیادی هستند.

در برخی از مناطق مرکز استان همچون کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف استانداری گیلان و نقاطی از خیابان سعدی رشت بیش از ۲ ماه است که باید برای ارسال یک پیام یا عکس ساده و حتی اتصال به اینترنت دست دعا بسوی آسمان دراز کنید تا شاید به آنتن دهی گوشی خود دسترسی پیدا کنید!

از سویی دیگر افزایش سرقت‌ کابل‌های تلفن سبب شده است این راه ارتباطی نیز به سختی در دسترس قرار داشته و در برخی از روستا‌های استان و حتی بخش ها و مراکز حومه رشت نیز مدت‌هاست که این خطوط به سرقت رفته جایگذاری نشده است.

ظاهراً مخابرات گیلان در چند سال اخیر بدون هیچ‌گونه توسعه و نوآوری تنها به واسطه افزایش قیمت‌‌ها، خود را سرپا نگه داشته، در چند ماه اخیر نیز با توجه ضعف قابل توجه در خدمات دهی و سو مدیریت ارایه خدمات متناسب به مشترکین، نیازمند نظارت فوری مراجع بالاسری است تا هر چه سریع تر این وضعیت تاسف‌بار خدمات رسانی به مشترکین مدیریت شود.