دهه فجر هم آمد و رفت؛
۱۴۰۲/۱۱/۲۲ ۲۰:۲۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

گیل خبر/ سرویس سیاسی- سریال وعده‌ها و تاخیرها در افتتاح راه آهن رشت-کاسپین، دیگر نه تنها تکراری و ملال آور شده، بلکه توهین آمیز شده است.

عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت – کاسپین که عملا از سال ۹۸ آغاز و تا پایان دولت دوازدهم قریب به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، با روی کار آمدن دولت سیزدهم و آغاز استانداری اسدالله عباسی در گیلان، علی‌رغم تمام وعده‌های پرشمار و ادعاهای بسیار، با گذشت بیش از ۲ سال همچنان به بهره برداری نرسیده است.

عباسی که در اسفند سال گذشته، وعده افتتاح این خط ریلی تا پایان خرداد ۱۴۰۲ را داد، پس از عبور از زمان وعده داده شده، تقریبا هر ۲-۳ ماه، وعده ای جدید در خصوص زمان نهایی افتتاح راه آهن رشت-کاسپین از سوی وی و سایر مسئولان مربوطه شنیده شد.

سریال تکراری وعده های افتتاح این راه آهن در حالی از سوی استاندار گیلان مطرح است که وی چندی قبل مدعی شده بود که «برخی از پروژه‌ها در استان مانند آزادراه رشت - قزوین و راه‌آهن رشت - کاسپین از سال‌های گذشته متوقف شده بود؛ از این رو بیشترین تمرکز برای اتمام این پروژه‌هاست.»

عباسی روز گذشته نیز مدعی شد: «قطار توسعه در گیلان شتاب مناسبی گرفته و خدمات دولت سیزدهم بسیار چشمگیر است و این در حالی است که در شرایطی دولت را در اختیار گرفتیم که خزانه خالی و بدهی زیادی نیز بر دوش این دولت گذاشته شده بود؛ اما هم اینک شاهدیم که برخی از مسئولان گذشته در خصوص عملکرد دولت اظهار نظر کرده و مدعی هستند.»

از استاندار گیلان در دولت سیزدهم که این روزها علاوه بر آن که با وجود ادعاهای فراوان، حتی هنوز نتوانسته ۳۰ درصد باقی مانده راه آهن رشت-کاسپین را به اتمام برساند، این سوال مطرح است که مگر بنا به گفته خودتان در زمان نمایندگی مجلس، آرزوی شنیدن بوق قطار در گیلان در همین دولت سابق برآورده نشد؟ یادتان هست اظهاراتتان در زمانی که برای اولین بار سوار قطار قزوین-رشت شدید؟

شما که ادعاهایتان گوش فلک را کر کرده، حتی هنوز نتوانسته‌اید پروژه‌های رو به اتمام دولت پیشین را به اتمام رسانده و با گلزنی به دروازه خالی، برای خودتان دستاوردسازی کنید!

آقای استاندار! مردم این روزها که عملکرد شما و همفکرانتان را می‌بینند بهتر متوجه می‌شوند که علی‌رغم تمام ضعف‌ها و مشکلات دولت سابق، اگر پیگیری‌های مستمر محمدباقر نوبخت، معاون گیلانی دولت روحانی نبود، شاید همین راه آهن رشت–قزوین نیز به حسرت‌های پرشمار گیلان اضافه می‌شد.

بر طبق آخرین وعده های داده شده، قرار است پروژه راه آهن رشت-کاسپین که در ادامه کریدور شمال جنوب، دریای جنوب کشور را به دریای شمال کشور متصل می کند، تا پایان سال با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد، با این حال انقدر این وعده های افتتاح در آینده نزدیک به مردم داده شده است که کمتر کسی امید به تحقق آن دارد.