سید احمد خاتمی در راهپیمایی 22 بهمن رشت:
۱۴۰۲/۱۱/۲۲ ۱۲:۳۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ به نقل از فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان ظهر امروز در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان شهدای ذهاب رشت با تأکید بر نقش حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه  سال جاری اظهار کرد: گیلانیان انقلابی و غیور، دشمن یعنی همان جنایتکاران سلطنت طلب قصاب، همان ساواک جنایتکار و آمریکا در پی آنند که انتخابات ۱۱ اسفند را تبدیل به رفراندوم ضد نظام کنند ولی مردم ایران بار دیگر با حضور خود در  انتخابات پاسخی محکم به استکبار جهانی خواهند داد. 

وی با بیان اینکه مردم گیلان طلایه داران بصیرت هستند گفت: مردم گیلان در هشت دی سال ۸۸ بصیرت و وفاداری خود را نشان داده و در برهه‌های مختلف همواره پای انقلاب اسلامی بودند. 

عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر ولایت‌‌مداری مردم گیلان در طول ۴۵ سال گذشته افزود: نسل میرزا کوچک خان جنگلی یعنی وفاداری و عشق به نظام و دشمنان بدانند سیمای گیلان سیمای وفاداری به نظام است. 

خاتمی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در تجدید بیعت با شهدا و امام شهدا دانست و بیان کرد: مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن با شهدا، امام شهدا تجدید بیعت کرده و باردیگر نشان دادند که هیچ قدرتی نمی‌تواند این نظام مقدس را سرنگون کند زیرا ملت بزرگ ایران نمی‌گذارد پرچم اسلام و جمهوریت در کشور بر زمین بیفتد. 

وی با بیان اینکه نسل جدید در جمهوری اسلامی پای کار انقلاب بوده و با خون خود از انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند، گفت: نسل جدید دوران انقلاب اسلامی را ندیدند ولی با حضور در خود راهپیمایی ۲۲ بهمن اثبات کردند اگر در سال ۵۸ هم بودند به جمهوری اسلامی آری می‌گفتند. 

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به حضور پرشور مردم ایران و گیلان در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: حضور در ۲۲ بهمن امری جامع و الهی است و این حضور پشتوانه‌ای برای نظام اسلامی است زیرا مردم صاحبان انقلاب هستند. 

خاتمی با بیان اینکه رژیم پهلوی یا برده انگلیس بوده یا آمریکا و همه امکانات کشور در اختیار آنان بود، گفت: آنانی قدر انقلاب را می دانند که رژیم پهلوی را دیده باشند زیرا آن رژیم منحوس دین‌ستیز، استقلال ستیز، آزادی‌ستیزی، اخلاق، عفت، حیا ستیزی و مردم ستیزی بود. 

وی شرط ماندن نعمت را شکرخواهی دانست و گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات  شکر نعمت آزادی، استقلال، حاکمیت دین، حاکمیت مردم در جامعه و مردم سالاری دینی است زیرا در جمهوری اسلامی مردم خود برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند و آن شرکت در انتخابات مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و ریاست  جمهوری است. 

امام جمعه تهران حضور در پای صندوق‌های رای تکمیل کننده راهپیمایی ۲۲ بهمن دانست و بیان کرد: مردم ایران تا آخرین قطره خون پای انقلاب اسلامی ایستاده و نمی‌گذارند عده‌ای جنایتکار برای مردم تصمیم بگیرند.