شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها در هیأت مرکزی نظارت تأیید شده است ولی در این شورا تایید یا احراز نشده، به مدت سه روز فرصت شکایت دارند.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا، شورای نگهبان روز جمعه ( ۲۰ بهمن ماه) در اطلاعیه‌ای خطاب به داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، زمان و نحوه ارائه شکایت آن عده از داوطلبان نمایندگی مجلس که صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار نگرفته را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به استناد بند (ج) ماده ۶۳ قانون انتخابات و در راستای رعایت حقوق داوطلبان مجلس شورای اسلامی، داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها در هیأت مرکزی نظارت، مورد تأیید قرار گرفته لیکن در شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها تایید نشده یا احراز نشده است، می‌توانند به مدت ۳ روز از تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۱ تا ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ از ساعت ۸ تا ۱۸ تنها از طریق مراجعه به نشانی الکترونیکی Davtalab.shora-gc.ir اعتراض خود را به صورت مستدل ثبت کنند.

به گزارش ایرنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان امروز اعلام کرد که بیش از ۷۳ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند و به ازای هر کرسی مجلس بیش از ۵۱ نفر نامزد هستند و می‌توانند با هم رقابت کنند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره رده سنی داوطلبان نیز بیان داشت: بیش از ۴۰۰ نفر دهه هفتادی، بیش از ۵ هزار نفر دهه شصتی، بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ نفر دهه پنجاهی و حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر دهه چهلی هستند.

طحان نظیف در خصوص تعداد نامزدهای خانم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد که ۶ برابر تعداد کرسی‌های مجلس یعنی بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از نامزدها، خانم هستند.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات مجلس از اقشار و اصناف مختلف هستند، گفت: بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر اساتید دانشگاهی، حدود ۲۵۰ نفر پزشک و از کادر درمان، بیش از ۲۰۰ نفر از روحانیون و حوزویان، بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از فرهنگیان و بیش از ۴۰۰ نفر نیز از جامعه حقوقی اعم از قضات و وکلا هستند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، ۱۱ اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : شورای نگهبان

نظر شما:

security code