ایران با شکست مقابل قطر از صعود به فینال جام ملت های آسیا بازماند.

گیل خبر/ به گزارش جماران: تیم ملی فوتبال ایران در ششمین بازی خود در نوزدهمین دوره مسابقات جام ملت های آسیا 2023 برای صعود به فینال به مصاف قطر میزبان رفت و با نتیجه 3 بر 2 مقابل این تیم شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

برنده دیدار ایران و قطر شنبه 21 بهمن از ساعت 18:30 در ورزشگاه لوسیل برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف اردن می رود.

گزارش بازی
ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، احسان حاج‌صفی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی

قطر: مشعل برشام، جابر عبدالسلام، پدرو کوریا، المهدی علی مختار، محمد وعد البیاتی، یوسف عبدالرزاق، اکرم عفیف، لوکاس مندس، همام احمد، المغز علی و احمد فتحی عبدالله.

احمد العلی از کویت به همراه عبدالهادی العنزی (کویت) و محمد زیرول بن خلیل تان (مالزی) داوران این بازی هستند.

ایران خیلی زود روی پاس سعید عزت اللهی به سردار آزمون به گل اول رسید. آزمون با یک برگردون زیبا دروازه مشعل را دقیقه 4 باز کرد. بعد از این گل اکرم عفیف با یک شوت دروازه بیرانوند را تهدید کرد اما او به راحتی این توپ را مهار کرد. دقیقه 12 روی پاس جهانبخش، طارمی می توانست دروازه قطر را برای بار دوم باز کند اما به توپ نرسید. با وجود اینکه ایران از حریف خود پیش افتاد اما بازهم شاگردان قلعه نویی به بازی هجومی خود ادامه دادند.  دقیقه 17 روی ضربه جاسم و برخورد توپش به پای عزت اللهی توپ به دروازه بیرانوند رفت و بازی به تساوی رسید. بعد از گل قطر مهدی ترابی که روی نیمکت قرار داشت از سوی داور با کارت زرد جریمه شد. دقیقه 33 اکرم عفیف در مصاف تک به تک با بیرانوند می توانست گل دوم قطر را بزند که ضربه اول او با واکنش بیرانوند رو به رو شد و ضربه دومش هم از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 44 حرکت زیبای اکرم عفیف ستاره قطری در محوطه جریمه و شوت او برای دومین بار دروازه بیرانوند را باز کرد. دقیقه 45+3 ضربه کنعانی زادگان در آستانه ورود به دروازه به بازیکن قطر برخورد کرد و در حالی که بازیکنان ایران اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور این موضوع را رد کرد.

در نیمه دوم محبی و محمدی به جای حاج صفی و ابراهیمی به میدان آمدند. در همان ابتدای نیمه دوم توپ سعید عزت اللهی در محوطه جریمه قطر به دست مدافع این تیم برخورد کرد و داور بعد از بازبینی صحنه پنالتی گرفت. جهانبخش پشت این ضربه پنالتی ایستاد و دروازه مشعل را گشود تا دقیقه 51 همه چیز به تساوی کشیده شود. بعد از گل ایران، یوسف می توانست گل سوم قطر را بزند اما بیرانوند با یک واکنش خوب توپ را راهی کرنر کرد. روی همین کرنر، قطر تا آستانه باز کردن دروازه ایران رفت و شجاع توپ آن ها را از روی خط بیرون کشید. در ادامه قطری ها اعتقاد به پنالتی توسط بیرانوند داشتند اما داور توپ را در اختیار بازیکنان ایران قرار داد. دقیقه 63 حسن الهیدوس و طارق سلمان به بازی آمدند. ایران از دقیقه 65 به بعد فشار خود روی دروازه قطر را بیشتر کرد و با ارسال سانتر از جناحین تلاش کرد موقعیت گل ایجاد کند. روی کرنر ارسالی قدوس، خلیل زاده نزدیک بود گل سوم را بزند اما برشم توپ را دوباره به کرنر زد. در ادامه طارمی و آزمون می توانستند روی پاس محبی دروازه حریف را باز کنند اما خوخی توپ را دور کرد. بارها روی ارسال ها ایران صاحب موقعیت شد اما  هربار مدافعان و دروازه بان قطر با دستپاچگی توپ را دور کردند. برخلاف جریان مسابقه و در دقیقه 81 المعز علی در صحنه ای که رضاییان آفساید را پرکرده بود دروازه بان بیرانوند را باز کرد و بازی 3 بر 2 به سود قطر شد. داور کویتی بازی 13 دقیقه وقت اضافه برای بازی اعلام کرد. دقیقه 93 روی حرکت اکرم عفیف داور با بازبینی صحنه شجاع خلیل زاده را اخراج کرد. در دقایق تلف شده مهدی طارمی که نمایش فوق العاده ضعیفی در این بازی داشت جای خود را به رضا اسدی داد. دقیقه 90+13 قطر می توانست روی حرکت انفرادی اکرم عفیف گل چهارم را بزند اما تعلل بازیکنان این تیم و دخالت محمدی مانع گلزنی شد. در آخرین ثانیه های بازی شوت جهانبخش با بدشانسی محض به تیر دروازه برخورد کرد و گل نشد. در ادامه بازهم ایران صاحب موقعیت شد اما برشم توپ را به کرنر زد.