۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ۲۰:۳۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

تیم ملی فوتبال اردن با شکست کره جنوبی به فینال نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ رسید.

گیل خبر/ به نقل از خبر ورزشی:تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی و اردن در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۲-۰ به سود اردنی‌ها خاتمه پیدا کرد تا اولین فینالیست این دوره از جام ملت‌ها مشخص شود.

بازی در نیمه نخست با نمایش هجومی اردنی‌ها آغاز شد اما رفته رفته شاگردان یورگن کلینزمن نبض بازی را در اختیار گرفتند و به گل هم رسیدند اما با اعلام داور گل تیم کره جنوبی مردود اعلام شد. در دقایق پایانی نیمه نخست ارسال بازیکن کره جنوبی از سمت راست و ضربه سر مهاجم این تیم به تیرک دروازه اردن برخورد کرد تا بازی همچنان با تساوی بدون گل دنبال شود. یزان النعیمات مهاجم اردن نیز در واپسین لحظات بازی در محوطه جریمه سه بازیکن کره جنوبی را با حرکتی انفرادی دریبل زد و درحالیکه می‌رفت اردن به گل اول مسابقه برسد ضربه این بازیکن به صورت دروازه‌بان کره جنوبی برخورد کرد تا بازی در نیمه نخست بدون گل به پایان برسد.

 
در نیمه دوم یزان النعیمات که یکی از ستاره‌های اردن در نیمه اول بود در دقیقه ۵۳ موفق شد روی پاس در عمق موسی التماری دروازه کره جنوبی را باز کند. در ادامه و درحالیکه انتظار می‌رفت شاگردان یورگن کلینزمن به گل تساوی برسند اما اردنی‌ها با نمایشی هجومی در دقیقه ۶۶ توسط موسی التماری به گل دوم رسیدند تا تیم کره جنوبی به شوک فرو برود. 

تیم اردن با پیروزی مقابل کره جنوبی به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ رسید.