۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ۱۴:۵۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

مدیر کل هواشناسی گیلان اعلام کرد: وزش باد گرم تا پایان هفته در استان ادامه دارد.

گیل خبر/ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد دادرس با اشاره به اینکه آسمان گیلان هم اکنون کمی ابری تا نیمه ابری است گفت: درحال حاضر بیشتر مناطق بادگرم می‌وزد و وزش باد گرم در برخی مناطق هم شدید گزارش شده است.
مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه سرعت وزش باد در اسب وونی تالش ۱۵۸ کیلومتر بر ساعت، ماسال ۹۲ کیلومتر بر ساعت و تالش ۷۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است افزود: فعالیت جریانات جنوبی تا پایان هفته در استان ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در دامنه‌های جنوبی گیلان احتمال بارش پراکنده برف و رعد و برق وجود دارد، افزود: دمای هوای شهر رشت مرکز استان در حال حاضر ۲۱ درجه سلسیوس و رطوبت هوای این شهر ۱۸ درصد است.
مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه دریای خزر امروز با ارتفاع موج ۸۰ سانتی متر گاهی نامناسب است افزود: فردا نیز دریا با ارتفاع موج ۱۰ تا ۷۰ سانتی متر برای فعالیت‌های دریانوردی و صید با احتیاط مناسب است.
وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته جیرنده با ۲ درجه سلسیوس زیر صفر سردترین و ازبرم سیاهکل با ۲۲ درجه گرم‌ترین مناطق گیلان بوده است. 
محمد رضا حق بین مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان هم با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و خطرات احتمالی وزش باد گرم گفت: صاحبان سازه‌های موقت، گلخانه داران برای پیشگیری از خسارت احتمالی وزش باد گرم تمهیدات لازم داشته باشند و شهروندان و گردشگران نیز ازروشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی خودداری کنند.