پایان گمانه زنی ها؛ دکتر نوبخت به رشت می آید
۱۴۰۲/۱۱/۱۵ ۱۲:۰۳ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

گیل خبر/ نشست خبری دکتر محمدباقر نوبخت، معاون سابق رئیس جمهور و نماینده چهار دوره مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز با خبرنگاران و اصحاب رسانه در رشت برگزار شد.

وضع موجود امروز وضع مطلوبی نیست و نارضایتی در جامعه محسوس است و گاهی این نارضایتی به صورت اعتراض در خیابان سرریز می‌شود. بنابراین وظیفه بر این است که این کاستی ها مرتفع شود و باید کارهای اساسی کرد.

نوبخت افزود: ما اگر منفعل باشیم و کاری نکنیم اتفاقی خواهد افتاد؟ باید از ساز و کار مدنی برای بهبود شرایط اقدام کرد و یکی از این ساز و کارها، انتخابات مجلس است.

نوبخت با اشاره به جایگاه مجلس گفت: در نظام سیاسی ما، مجلس جایگاه رفیعی دارد مجلس میتواند رئیس جمهور را عزل کند و برای انتخاب وزرا باید از مجلس مجوز گرفته شود.

نوبخت افزود: مشارکت مردم یکی از مولفه های قدرت و امنیت ملی ما است و ما در شرایطی قرار داریم که تعارض منافع ما با کشورهای دیگر حتی ممکن است به اقدامات نظامی منتهی شود، بنابراین مشارکت و حضور مردم صحنه حائز اهمیت است.

دکتر نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگار گیل خبر مبنی بر اینکه آیا حزب اعتدال و توسعه لیستی در رشت و گیلان ارائه خواهد کرد، گفت: تا ۱۹ بهمن ماه فرصت بررسی صلاحیت داوطلبان وجود دارد و با توجه به اینکه تاکنون تاییدصلاحیت آقای جعفرزاده، دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان اعلام نشده است، ما امیدواریم که شورای محترم نگهبان در نظر خود تجدیدنظر کند و پس از آن انشالله ما با مشورت و تفکر جمعی، در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: باید فضا برای اینکه تمام جریانات فکری حضور پیدا کنند فراهم شود. متاسفانه نقص هایی در مجلس وجود دارد؛ زمانی که بحث نظارت مجلس مغفول بماند، می‌بینیم که در ماجراهایی مثل فساد چای دبش واکنشی و اقدامی از سمت مجلس صورت نمی‌گیرد. مشکل بعدی این است که در حالی که مجلس تنها نهاد قانون‌گذار در چارچوب قانون اساسی است اما متاسفانه برخی دستگاه های دیگر به موازات مجلس، قانون‌گذاری می‌کنند و باید جلویشان گرفته شود و مجلس باید از کیان خود دفاع کند.

نوبخت در خصوص تغییر حوزه انتخابیه خود از تهران به رشت گفت: طبق قانون باید تا ۱۹ بهمن ماه صبر کرد، با این حال من فرزند کوچک گیلان هستم و نمی‌توانم نسبت به آن بی‌تفاوت باشم.

نماینده چهار دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رشت افزود: من از این مردم برخاستم و مردم به من حیثیت دادند و هرچه دارم از مردم است و حال که کشور و مردم به تجربیات و سرمایه اجتماعی فرزند کوچک خود نیاز دارد، درست نیست که به دنبال عافیت طلبی باشم.


دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در خصوص احتمال ائتلاف با سایر احزاب گفت: با اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل، مذاکراتی صورت گرفته است اما باید تا ۱۹ بهمن و تاییدصلاحیت های نهایی صبر کرد.