ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد ارتش آمریکا و متحدانش روز شنبه ساعت ۱۱ و نیم شب، با استفاده از ناوهای مستقر در منطقه و جت‌های جنگنده، به ۳۶ هدف از مواضع متعلق به نیروهای یمنی در ۱۳ نقطه مختلف یمن حمله و این پایگاه‌ها را منهدم کردند. بنا بر اعلام سنتکام، این اهداف شامل مقرهای فرماندهی، ستادهای کنترل تهاجم و انبارهای زیرزمینی سلاح و مهمات متعلق به «حوثی‌ها» بوده و با حمایت نیروهای مسلح بریتانیا، استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزلند انجام گرفته است.ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد ارتش آمریکا و متحدانش روز شنبه ساعت ۱۱ و نیم شب، با استفاده از ناوهای مستقر در منطقه و جت‌های جنگنده، به ۳۶ هدف از مواضع متعلق به نیروهای یمنی در ۱۳ نقطه مختلف یمن حمله و این پایگاه‌ها را منهدم کردند.

گیل خبر/ به گزارش «انتخاب»، بنا بر اعلام سنتکام، این اهداف شامل مقرهای فرماندهی، ستادهای کنترل تهاجم و انبارهای زیرزمینی سلاح و مهمات متعلق به «حوثی‌ها» بوده و با حمایت نیروهای مسلح بریتانیا، استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزلند انجام گرفته است.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده پیشتر هم اعلام کرده بود که در اقدامی جداگانه، روز شنبه حدود ساعت ۷:۲۰ عصر به وقت صنعا، شش موشک کروز ضد کشتی حوثی‌ها را که برای پرتاب علیه کشتی‌ها در دریای سرخ آماده شده بودند منهدم و از این حملات جلوگیری کردند.

بر اساس این اعلام، نیروهای آمریکایی موشک‌های کروز را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها شناسایی کرده و تشخیص دادند تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های نیروی دریایی و کشتی‌های تجاری آمریکا در منطقه هستند و با اقدام به موقع در نابودی آنها، از آزادی ناوبری دفاع و آب‌های بین‌المللی را برای نیروی دریایی و کشتی‌های تجاری امن‌تر و ایمن‌تر کردند.

سنتکام همچنین گزارش داد که نیروهای این ستاد طی سه حمله جداگانه در روز جمعه، ١٢ فروند پهپاد حوثی‌ها را بر روی دریای سرخ، خلیج عدن و پایگاههای پرتابی در خاک یمن منهدم کرده است.

بنابراین گزارش ناوشکن «یواس‌اس کارنی» روز جمعه سیزدهم بهمن، حدود ساعت ۱۰ و نیم صبح به وقت محلی، یک فروند پهپاد را بر روی خلیج عدن ساقط کرد. حدود ساعت ۴ و ۴۰ دقیقه بعد از ظهر جمعه حملاتی علیه چهار فروند پهپاد در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در خاک یمن انجام و این پهپادهای آماده شلیک منهدم شدند و در ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه جمعه شب، ناوشکن «یواس‌اس لابون» و جنگنده‌های «اف‌ای-١٨» از ناو هواپیمابر «دوایت دی آیزنهاور» هفت فروند پهپاد را بر فراز دریای سرخ سرنگون و از بروز خسارات یا تلفات احتمالی جلوگیری کردند.

ایالات متحده و بریتانیا اعلام کردند که حملاتشان به پایگاه‌های شورشیان حوثی پاسخی به حملات مداوم این گروه به خطوط کشتیرانی بین‌المللی در آب‌های دریای سرخ و ایجاد اختلال در روند تجارت جهانی است.

نیروهای یمنی که از آغاز جنگ غزه در نیمه مهر ماه، در حمایت از فلسطینی‌ها، حملات خود را به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ آغاز کرده‌اند، روز شنبه با انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی از یک مانور نظامی، تصاویر حمله به مراکز نظامی اسرائیل و گرو‌گان گرفتن اسرائیلی‌ها را به نمایش گذاشتند.

محمد البخیتی، یکی از اعضای ارشد شورای سیاسی آنها در واکنش به حملات روز شنبه نیروهای ائتلاف به مواضع این گروه، با بیان این که ما تا «رفع محاصره غزه» به عملیات نظامی خود ادامه خواهیم داد؛ تهدید کرد که جنبش حوثی به حملات آمریکا و بریتانیا در یمن پاسخ خواهد دهد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code