رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: بررسی بودجه ۱۴۰۳ یکی از سریع ترین بررسی‌هایی بود که در تاریخ تصویب بودجه ها در مجالس یازده گانه اتفاق افتاد، قطعا این شیوه انجام کار و این کم دقتی آسیب‌هایی را به دنبال خواهد داشت و آثار خود را در وضعیت اقتصادی و معیشتی سال آینده حتما نشان خواهد داد و زحمت مجلس بعدی خواهد بود که بعضی موارد را از بودجه امسال اصلاح کند.

گیل خبر/ به گزارش ایلنا،غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با سرعت بالا و قابل توجه رسیدگی به لایحه و تبعات احتمالی که این امر می‌تواند داشته باشد، گفت: بررسی بودجه ۱۴۰۳ یکی از سریع‌ترین بررسی‌هایی بود که در تاریخ تصویب بودجه‌ها در مجالس یازده‌گانه اتفاق افتاد، این امر دو علت داشت یک علت این بود که بودجه دو قسمتی شده و بخش جداول آن بعدا خواهد آمد که البته خیلی هم آن‌ها جای بحث ندارد، در گذشته هم روی آن‌ها اصولا خیلی وقت گذاشته نمی‌شد.

 بخش هایی از گفت و گوی نوری قزلجه را در ادامه می خوانید: 

اما علت اصلی این مساله این است که تقریبا اغلب فرصت‌های طرح پیشنهادات از نمایندگان گرفته شد، زمان برای صحبت نمایندگان کوتاه شد و در بررسی به نظر می‌آید که کار با دقت خیلی کمتری انجام گرفت.
قطعا این شیوه انجام کار و این کم دقتی آسیب‌هایی را به دنبال خواهد داشت و آثار خود را در وضعیت اقتصادی و معیشتی سال آینده حتما نشان خواهد داد و زحمت مجلس بعدی خواهد بود که بعضی موارد را از بودجه امسال اصلاح کند.
درباره علت و انگیزه این شیوه بررسی بودجه چه بود که بودجه پنج روزه بررسی و تصویب شد؟ عجله برای پایان رسیدگی یا تغییر قانون نحوه رسیدگی به بودجه، علت اصلی و بیشتر عجله بود و ارتباطی به تغییر قانون داشت. مجلس در این امر عجله داشت و می‌خواست بودجه را تمام کند تا کار به تصویب بودجه سه دوازدهمی کشیده نشود که بگوید ما یک کاری کردیم.
اما به نظرم این کاری که در بودجه سال آینده انجام شد، خیلی تعریف ندارد که بتوانند از آن دفاع کنند و مجلس بتواند روی آن مانور بدهد که زود انجام دادم.
در واقع در روند بررسی بودجه امسال سرعت اولویت و محور کار قرار گرفت و مجلس تلاش کرد کار را به سرعت انجام دهد البته به بهای دقت پایین.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : مجلس بودجه

نظر شما:

security code