۱۴۰۲/۱۰/۰۹ ۱۴:۴۴ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه
photo ٢٠٢٣ ١٢ ٣١ ١٠ ٣٤ ٠٤

قیمت خودرو امروز شنبه، 9 دی 1402، وضعیت آرامی را تجربه می‌کند. خودروهای داخلی و مونتاژی نسبت به روز گذشته تغییر قیمت نداشتند. اما آیا خرید و فروش در بازار خودرو با همین روند ادامه دارد؟

گیل خبر/ به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز شنبه، 9 دی 1402، نسبت به روز گذشته تغییری نکرد و معاملات بازار روند آرامی را در پیش گرفته است. 

روند قیمت خودرو طی دو هفته گذشته با وجود ثبات نرخ دلار به صورت صعودی بود. از یک سو، احتمال می‌رود با نزدیکی به آخر سال، تقاضای بازار افزایش یابد. از سوی دیگر، تحقق نیافتن وعده‌های مسئولان در مورد واردات خودرو، برخی دیگر از متقاضیان چشم به راه خودروهای وارداتی را به سوی بازار کشانده است.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی از آغاز روند معاملات امروز تغییری ندارد.

کوییک اتوماتیک R از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته افزایش چند میلیونی داشته است، اما امروز بدون تغییر و با 470 میلیون تومان در حل معامله است.

شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا به شمار می‌رود که مدتی است در محدوده 580 الی 590 میلیون تومان نوسان می‌کرد. این خودرو طی هفته گذشته از کانال 600 میلیون تومان عبور کرد و امروز با  همان نرخ 610 میلیون تومانی روز گذشته خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی که از سدان‌های پرفروش بازار محسوب می‌شود، تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و با قیمت 630 میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو پارس XU7P از هم رده‌های سمند سورن پلاس است و همانند روز گذشته با نرخ 570 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

آریزو 5 توربو جدید، سدانِ نسبتاً اقتصادی مدیران خودرو به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته تغییر قیمت ندارد و با یک میلیارد و 100 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

هایما 8S جدیدترین کراس‌اوور مونتاژی شرکت ایران خودرو است که با همان قیمت یک میلیارد و 670 میلیون تومانی روز گذشته به فروش می‌رسد.

فردا T5، کراس‌اوور مونتاژی شرکت فردا محسوب می‌شود که نوسان چندانی در بازار ندارد. قیمت فردا T5، امروز نیز تغییری ندارد و با نرخ یک میلیارد و 420 میلیون تومان معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره، کراس‌اوور محبوب بهمن موتوربه شمار می‌رود که در آخرین روز کاری هفته گذشته 30 میلیون تومان گران شد، اما امروز با همان قیمت یک میلیارد و 660 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: «بازار خودرو همچنان در رکود به سر می‌برد؛ با این تفاوت که شیطنت‌هایی از سوی برخی از شرکت‌های خودروساز اتفاق می‌افتد. شطینت‌هایی که شاید اگر فضای بازار مستعدتر بود، می‌توانستند از آن سوء استفاده کنند و محصولات تولیدی خود را با قیمت‌های بسیار بالا تحویل مشتریان بدهند. شرکت‌های خودروساز پس از ثبت‌نام برخی از محصولات، قیمت آن‌ها را به بهانه‌هایی مانند امتیاز بیشتر گاهی اوقات تا 150 میلیون تومان بالا می‌برند.»

او ادامه داد: «شاید وزارت صمت نیز در پشت پرده چنین مجوزی را صادر کرده که خودروسازان بتوانند چنین اقداماتی داشته باشند و هیچ نهادی از آن جلوگیری نمی‌کند. به طور کلی در بازار فعلی، خرید و فروش چندانی صورت نمی‌گیرد. گاهی اوقات برخی از دلالان بازار برای رونق بخشیدن به آن، شایعاتی را پخش می‌کنند که هیچ‌کدام صحت ندارد و پیش‌بینی می‌شود که در هفته پیش رو نیز قیمت‌ها به همین شکل باقی بماند و خرید و فروش چندانی در بازار صورت نگیرد.»