۱۴۰۲/۱۰/۰۹ ۱۳:۱۳ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 4 دقیقه
پاسداشت حماسه ۹ دی در رشت +تصاویر

مردم شهرهای مختلف استان گیلان همزمان با سراسر کشور با حضور در اجتماعات باشکوه، حماسه ۹ دی را گرامی داشتند و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم به همین مناسبت با تجمع در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت، فتنه های دشمنان را محکوم کردند.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم با تجمع در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت، ضمن محکوم کردن فتنه های دشمنان، حماسه هشتم و نهم دی ماه را گرامی داشتند.

دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان، کارگران، خانواده های شهدا و جانبازان و سایر اقشار مختلف مردم با در دست داشتن تصاویری از رهبر معظم انقلاب و همچنین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، انزجار خود را از فتنه‌گران فریاد زدند.

حاضران در این تجمع با شعارهایی همچون "نتیجه بصیرت - میثاق با ولایت"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، " مرگ بر فتنه‌گر، "درود بر فلسطین"، " شد ۹ دی باعث عزت ما - گشت هلاک دشمن ملت ما"، "تا پای جان حامی انقلابیم - پیرو خط رهبر و امامیم"، "ملت ما بیدار است - از فتنه‌گر بیزار است"، علاوه بر اعلام انزجار از عوامل فتنه سال ۸۸، از مردم مظلوم غزه نیز حمات کردند.

ایران اسلامی هر بار از گذشته قدرتمند تر می شود

همچنین رئیس ستاد مرکزی دهه فجر در تجمع مردم رشت طی سخنانی اظهار کرد: نظام سلطه باید بداند که آرزوی ضعف نظام جمهوری اسلامی ایران را به گور خواهد برد زیرا ایران اسلامی هر روز از گذشته قدرتمندتر می شود.

حشمت‌الله قنبری افزود: امروز نظام سلطه نمی تواند بدون احترام نام ایران را به زبان بیاورد ؛ این امر، به دلیل عظمت ملت ما است که در سایه هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری حاصل شده است.

پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه داد: هم اینک نیز نظام سلطه حقیر شده و کار آنان به جایی رسیده که با آدم های فرومایه‌ای که هیچ جایگاهی در نزد مردم ایران ندارند، ارتباط برقرار کرده و با آنان برای ضربه‌زنی به نظام مقدس جمهوری اسلامی جلسه می‌گذارند.

وی به فتنه سال ۸۸ نیز اشاره و اضافه کرد: ایمان و فتنه ۲ همزاد هستند که فتنه معیاری برای سنجش ایمان مومنان و نقاب برداشتن از چهره آدمهایی است که در اعتقادات مردم نفوذ نرم و خطرناک پیدا کرده اند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: البته جامعه موفق دینی جامعه‌ای است که در برخورد با فتنه، بر آن احاطه پیدا کرده و راه حل مشکلات را در یک قالب موفق به دست آورد؛ در کشور ما نیز شاهدیم که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همه جریان های وابسته به نظام سلطه، این انقلاب را مورد هجوم قرار دادند اما همواره با هوشیاری مردم مواجه شده اند.

قنبری خاطرنشان کرد: هم اینک نیز پرچم صیانت اسلام در دست نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ملت ما اجازه نفوذ به نامحرم و غریبه را نخواهد داد؛ زیرا آنان خود را همرنگ جامعه می‌کنند و به دنبال به هم ریختن فهم جامعه هستند که البته ریشه همه این فتنه‌ها، سلطه‌گران و دشمنان انقلاب اسلامی هستند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر در ادامه به اغتشاشات سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان ما سال گذشته نیز آشوب برپا کردند و تصور داشتند که می توانند برافکار بانوان اثر گذاشته و فرهنگ غرب را در ایران پیاده و اجرا کنند؛ اما غفلت آنان این است که زنان و مردان ایرانی را نشناختند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام در ادامه اظهار کرد: حتی افرادی که کم حجاب هستند، که البته این افراد نیز نوامیس ما محسوب می‌شوند، اگر مشکلی پیش بیاید با مشت محکم در دهان دشمنان نظام مقدس ایران اسلامی خواهند زد.

قنبری ادامه داد: فتنه جدید نظام سلطه نیز، اعلام نخبه‌گریزی از کشور است؛ اما شاهدیم که ایران هم اینک در همه زمینه ها پیشرفت شگرفی دارد که جهانیان را متعجب ساخته و این پیشرفت ها ثمره وجود نخبه‌ها در کشور است.

وی بیان کرد: همچنین دشمنان ما سعی دارند تا با برنامه‌های مختلف در انتخابات اسفند ماه اختلال به وجود بیاورند که باید در این بخش هوشیار عمل کنیم و اقدامات موثر و مثبتی انجام شود تا همانند گذشته شاهد حضور چشمگیر مردم در انتخابات باشیم.

وی در خاتمه به حضور مردم رشت در سال ۸۸ نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مردم رشت یک روز زودتر و هشتم دی ماه انزجار خود را از فتنه‌گران اعلام کردند که این امر برگ زرینی از تاریخ مردم این شهر محسوب می شود و نقطه عطفی نیز در تاریخ انقلاب اسلامی است.

در تجمع مردم رشت به مناسبت حماسه ۹ دی ، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان و سایر مسئولان این استان نیز حضور داشتند.

عکس: طاها فیاضی