انتخابات زیر رادار گیل خبر؛
۱۴۰۲/۱۰/۰۹ ۰۸:۴۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
photo ٢٠٢٣ ١٢ ٣١ ٠٨ ٣٨ ٤١ (2)

گیل خبر/ سرویس سیاسی- با نزدیک شدن به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، در گیل خبر به بررسی حوزه‌های انتخابیه گیلان و شاخص‌ترین داوطلبان در هر حوزه می‌پردازیم.

پس از رودسر و املش، این بار به بررسی کاندیداهای شاخص شهرستان لنگرود می‌پردازیم.

در حالی که در دوره گذشته در دو قطبی شکل گرفته میان پرویز محمدنژاد و مهرداد لاهوتی، در رقابتی نزدیک و میلیمتری محمدنژاد توانست به مجلس راه یابد، اما به نظر می‌رسد این بار رقابت‌ها به شکل متفاوت‌تری رقم خواهد خورد.

photo ٢٠٢٣ ١٢ ٣١ ٠٨ ٣٨ ٤١ (2)

مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده دوره‌های هشتم، نهم و دهم لنگرود در مجلس شورای اسلامی که در دوره گذشته نیز تنها با اختلاف ۲۲۵ رای از راهیابی به مجلس بازماند را باید شانس نخست این دوره از رقابت‌ها در لنگرود دانست. اگرچه رقبای لاهوتی دل به ردصلاحیت وی بسته‌اند، اما با توجه به تاییدصلاحیت لاهوتی در دوره‌های گذشته، بعید به نظر می‌رسد که وی مشکل خاصی برای اخذ تایید صلاحیت داشته باشد.

photo ٢٠٢٣ ١٢ ٣١ ٠٨ ٣٨ ٤١

حجت الاسلام محسن فداکار، رئیس سابق شورای شهر لنگرود که در سال ۱۴۰۰ به عنوان نفر اول وارد شورا شده بود، دیگر گزینه‌ای است که شانس بالایی برای حضور در مجلس دارد. فداکار که در انتخابات شورای شهر، به عنوان سرلیست اصولگرایان وارد رقابت‌ها شد، به نظر می‌رسد در انتخابات مجلس هم مورد حمایت این جریان خواهد بود.

photo ٢٠٢٣ ١٢ ٣١ ٠٨ ٣٨ ٤٢ (2)

محمد رنجبر نیاول، متولد اطاقور لنگرود و فرماندار پیشین املش که سابقه سرپرستی فرمانداری لنگرود را هم در کارنامه دارد، پا به میدان رقابت در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه لنگرود گذاشته و هرچند نسبت به رقبا تا به این لحظه شاید شانس کمتری داشته باشد، اما به نظر می‌رسد وی در صورت نبود لاهوتی و حمایت اصلاح طلبان، می‌تواند به یکی از گزینه‌های قابل اعتنا در این دوره تبدیل شود.

photo ٢٠٢٣ ١٢ ٣١ ٠٨ ٣٨ ٣٩

پرویز محمدنژاد قاضی محله، نماینده فعلی لنگرود نیز برای حضور در انتخابات مجلس ثبت نام کرده تا بار دیگر شانس خود را برای راهیابی به بهارستان محک بزند. محمدنژاد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس و در دومین حضور خود در انتخابات، اگرچه توانست با یک تبلیغات رسانه‌ای مناسب و در رقابتی تنگاتنگ، مهرداد لاهوتی را شکست دهد اما با توجه به عملکردش در مجلس، بعید به نظر می‌رسد شانس چندانی برای حضور مجدد در مجلس داشته باشد.

باید تا ۱۱ اسفند منتظر ماند و دید که در نهایت، کدام‌یک از این ۴ نفر در صورت تایید صلاحیت خواهد توانست به عنوان نماینده مردم لنگرود به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.