رییس سازمان برنامه و بودجه ی کشور:
۱۴۰۲/۱۰/۰۷ ۱۶:۵۲ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور گفت: این اعتبار برای اتمام هرچه سریعتر طرح‌های زیرساختی وتوسعه ایی گیلان تا پایان سال آینده تخصیص می‌یابد.

گیل خبر/ به گزارش صدا و سیما؛ معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور که در سفری یکروزه و با هدف بررسی طرح‌های نیمه کاره و اولویت دار گیلان امروز به رشت آمده بود.

معاون رییس جمهور با تاکید بر اهتمام جدی دولت برای اتمام طرح‌های دارای بیش از ۷۰ درصد پیشرفت کار، گفت : هم اکنون ۶۰ طرح عمرانی، زیرساختی و توسعه ایی با پیشرفت کار بالای ۷۰ درصد در گیلان وجود دارد که اتمام هرچه سریعتر آن از اولویت‌های دولت است. 

 داوود منظور با بیان اینکه برای اتمام این ۶۰ طرح اولویت دار که بخش مهمی از آنان جزو مصوبات سفر دور نخست رییس جمهور به گیلان است،۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت:تلاش می‌شود با تخصیص به موقع این اعتبارات، حداکثر تا پایان سال آینده این ۶۰ طرح به بهره برداری برسد.

وی، خط آهن رشت - کاسپین را بخشی از این طرح‌ها دانست و افزود: این طرح تا پایان امسال افتتاح می‌شود و بقیه طرح‌ها هم به تدریج در سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

معاون رییس جمهور همچنین افزود: طرح‌های حوزه‌ی فاضلاب شهری رشت، ساماندهی کامل پسماند و احیای محیط زیست طبیعی از جمله طرح‌هایی است که همراه با انواع طرح‌های تولیدی و صنعتی، محور‌های مواصلاتی داخل و بین استانی و نیز بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی جنرال لاکان رشت در اولویت اجرا و بهره برداری قرار دارند. 

داود منظور بر لزوم حمایت از تولیدات کشاورزی گیلان بویژه در دو حوزه‌ی چای و برنج تاکید وتصریح کرد: دولت برای حمایت از شالیکاران بنا دارد از طریق ستاد تنظیم بازار به تعادل در روند عرضه و تقاضا بپردازد و مباشرین بخش خصوصی را برای خرید برنج مرغوب گیلان وارد عمل نماید. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code