شنیده های گیل خبر؛
۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ۲۰:۰۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ سرویس سیاسی-با تازه‌ترین شنیده‌ها از محافل سیاسی و انتخاباتی گیلان همراه شما هستیم.

۱. پس از بازداشت ۳ تن از اعضای شورای یکی از شهرهای شهرستان رشت که اخیرا اختلافات آنان با شهردار، حتی منجر به تجمعات مردمی شده بود، شنیده می‌شود یکی از اعضای شورای شهرهای شهرستان رودسر هم روز گذشته دستگیر شده است.
شورای شهرهای گیلان در دو سال اخیر با حواشی متعددی روبرو بوده‌اند که بارها در گیل خبر به آن اشاره شده است؛ باید دید که موج دستگیری‌های اخیر به سایر شهرهای استان هم خواهد رسید یا خیر؟

۲. شنیده می‌شود پس از بازگشت استاندار از روسیه، شاهد تغییر و تحول در فرمانداری رشت خواهیم بود. از فرهاد براتی فرماندار لاهیجان و روح الله بخشی نژاد مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری گیلان به عنوان گزینه‌های جانشینی کیا عاشوری نام برده می‌شود.
از سویی دیگر، در صورت انتصاب براتی به عنوان فرماندار رشت، شنیده می‌شود محمدرضا جلالی فرماندار لنگرود جایگزین وی در فرمانداری لاهیجان خواهد شد.

۳. با نزدیک شدن به انتخابات، بار دیگر فعالیت برخی گروه‌ها و جبهه‌های سیاسی در گیلان که در دوره‌های گذشته هم لیست انتخاباتی منتشر کرده اما هیچگاه پاسخگوی عملکرد نمایندگان تحت الحمایت خود نبوده‌اند، این بار با اسامی جدید آغاز شده است. شنیده می‌شود برخی از این جریانات و گروه‌ها در مذاکرات خود با داوطلبان انتخابات در گیلان و مرکز استان و اللخصوص با دو کاندیدای جوان و دست به جیب شهرستان رشت که تبلیغات زودهنگام انتخاباتی را هم شروع کرده‌اند، رقمی بالغ بر ۲ میلیارد تومان برای قرار دادن اسامی آنان در لیست انتخاباتی خود، آن هم به بهانه جوانگرایی و نوگرایی طلب کرده‌اند که البته با بریز و بپاش‌های انجام شده تاکنون، بعید هم نیست که این رقم مورد موافقت این کاندیداهای پرخرچ قرار گیرد!