مردم گیلان ناراضی از نمایندگان؛
۱۴۰۲/۰۹/۱۹ ۱۳:۰۴ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ از نیمه مهر ماه سال جاری, گیل خبر با هدف شنیده شدن صدای مردم, سرویس انتخابات را در تحریریه خود راه اندازی کرده و با تهیه یک بیوگرافی مختصر از ۱۳ نماینده دوره یازدهم مجلس میزان رضایت مردم را از عملکرد آنان جویا شد.

تا زمان انتشار این گزارش بیش از ۶۰۰۰ کامنت زیر این پست‌ها درج شده است که مشارکت بالای گیلانیان را نشان می‌دهد؛ ناگفته نماند که مجبور شدیم بخش قابل توجهی از کامنت ها را به علت توهین و در جهت حفظ حقوق اشخاص حذف کنیم.

در مرحله اول بررسی این کامنت‌ها حجم زیادی از نارضایتی مردم به چشم می‌خورد و به صورت انگشت شماری نیز پیام‌های تعریف و تمجید در این میان وجود دارد که با نگاهی مختصر به این اکانت‌ها، تصاویر نزدیکان نماینده مدنظر مشاهده می‌شود.

بخش زیادی از این نارضایتی‌ها مربوط به نمایندگان رشت بوده و هر سه نفر با دریافت مجموعا ۲۸۸۷ کامنت، بیش از نیمی از نظرات را به‌ خود اختصاص دادند. دفاتر دیدار مردمی خالی از نماینده، منفعل بودن و حاشیه‌های عجیب در سطح کشور از کامنت‌های پرتکرار در زیر این پست‌‌ها بود.

در سایر شهرستان‌ها نیز شرایط تفاوت چندانی نداشته و بسته به مقیاس هر حوزه انتخابیه، نارضایتی شدید از عملکرد نمایندگان نمایان بود. اما نکته قابل توجه در میان باقی شهرستان‌ها این است که در برخی از آن‌ها، مردم حتی نماینده خود را نمی‌شناسند و به دلیل منفعل بودن، از یاد مردم رفته‌اند.

این اوضاع نابه‌سامان عملکرد نمایندگان و اعتماد از دست رفته مردم به آنان نکته غیر قابل انکاری است که سودای صندلی‌های سبز بهارستان نمی‌گذارد این آقایان آن را ببینند و بر خلاف خواسته مردم با انواع روش‌های خود خواهانه، تمام تلاش خود را برای رای آوری مجدد می‌کنند.

خواندن این کامنت‌ها برای نمایندگان فعلی و آینده گیلان یک امر ضروریست؛ شاید که صدای مردم، علاقه مجلس‌نشینی‌ را از سر این افراد بیندازد و یا برای نمایندگان آینده گیلان تلنگری به حساب بیاید تا بدانند نتیجه منفعل بودن و پارتی بازی‌ها برای اقوام و نزدیکانشان، تنها بی‌اعتمادی مردم است.

حال که هر ۱۳ نماینده گیلان بار دیگر کاندیدا شده‌اند، بهتر است که در جهت کسب رضایت مردم و حفظ شأنیت نظام از این راه روی برگردانده و به خواست مردم احترام بگذارند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code