محمد مهدی اسماعیلی در نشست دانشجویی در دانشگاه شریف گفت: احساس میکنم با استفاده از برخی کلمات به دنبال ایجاد شکاف در جامعه هستند.

گیل خبر/ به نقل از انتخاب:مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد به مناسبت روز دانشجو در ویژه برنامه روز دانشجو که به همت انجمن اسلامی مستقل دانشگاه شریف امروز برگزار شد، گت:تمام زیرساخت‌های مهم فرهنگی کشور ساخته شده و در اختیار مردم است. ما کار رسانه‌ای بلد نیستیم که به دانشجویان بگوییم چه شده است. بعد از وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ بیشترین تعاملات بین‌المللی را داشته است و به زودی جشنواره فیلم بین‌المللی کشور‌های شانگ‌های را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود:شمشیر به دست گرفتن از وزرات فرهنگ برنمی‌آید. وزارت فرهنگ حوزه گفتگو، اقناع، پذیرش تفاوت‌ها و سلیقه هاست. افرادی دارند فیلم می‌سازند که ممکن است با اسماعیلی نامی مخالف باشند چه مشکلی دارد این‌ها فرزند ایران هستند و وظیفه ما صیانت از این حقوق آنان است.  

وزیر ارشاد در ادامه گفت: این انتقاد شما را قبول دارم که چرا خانم‌ها با سلایق مختلف نمی‌توانند البسه مناسب تهیه کنند. وظیفه ماست که بستر تهیه لباس عفیفانه را فراهم کنیم.

اسماعیلی درباره حجاب‌بان‌ها گفت: احساس می‌کنم با استفاده از برخی کلمات به دنیال ایجاد شکاف در جامعه هستیم. طبق قانون اساسی باید نسبت به هم دلسوزی داشته باشیم اگر کسی امر به معروف کرد آن را به کلمه حجاب بان تقلیل ندهیم. وظیفه همه تذکر لسانی است یه عده بر اساس واجب شرعی در خیابان‌ها تذکر محترمانه میدهد چرا غلیظش می‌کنیم. مخالفم که توهین شود، اما نصیحت محترمانه وظیفه همه ماست.