امام جمعه فعلی، جایگزین امام جمعه سابق؟
۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ۰۹:۵۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ سرویس سیاسی- با پایان مهلت نام نویسی، ۱۷ داوطلب نمایندگی ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در گیلان ثبت نام قطعی کردند.

بنا بر اظهارات دبیر ستاد انتخابات گیلان، از مجموع ثبت‌نام‌شدگان، ۱۶ نفر متأهل و یک نفر مجرد هستند. پنج نفر در گروه سنی ۴۱ تا ۵۰، هشت نفر در گروه سنی ۵۱ تا ۶۰ و چهار نفر ۶۱ تا ۷۰ سال و ۱۲ نفر سابقه داوطلبی انتخابات در مجلس خبرگان رهبری را دارند. همچنین پنج نفر از سابقه داوطلبی برخوردار نیستند. ضمن اینکه سه نفر از داوطلبان دوره جدید انتخابات خبرگان رهبری در گیلان، نمایندگان فعلی هستند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده، آیت الله قربانی امام جمعه سابق رشت همچون آیت الله جنتی از ثبت نام در دوره جدید مجلس خبرگان خودداری کرده است.

بدین ترتیب و با توجه به ثبت نام آیت الله فلاحتی امام جمعه فعلی رشت، به نظر می‌رسد در صورت قبولی در آزمون خبرگان و کسب آرای مردم، این بار شاهد جایگزینی وی در مجلس خبرگان خواهیم بود.

آیت الله سیدعلی حسینی اشکوری، آیت الله رضا رمضانی و حجت الاسلام احمد پروایی از دیگر نمایندگان فعلی مجلس خبرگان گیلان هستند که در دوره جدید نیز ثبت نام نموده اند.

در دوره پنجم مجلس خبرگان، شاهد فوت ۲۱ نفر از ترکیب ۸۸ نفره خبرگان بودیم که گیلان با توجه به میانگین سنی ۵۶ سال نمایندگانش در ابتدای مجلس خبرگان پنجم در سال ۹۴، از جمله استان‌های نسبتا جوان مجلس خبرگان محسوب می‌شد.

تا بدین جا مشخص است که حداقل یک نفر از ترکیب ۴ نفره فعلی گیلان در مجلس خبرگان تغییر خواهد کرد و از ۳ ثبت نامی خبرگان پنجم، تغییر حداقل یکی از آنان نیز، محتمل به نظر می‌رسد.

باید منتظر ماند و دید که در نهایت و در ۱۱ اسفند، کدام افراد نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری خواهند شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code