سید حسن نصرالله،دبیرکل حزب الله لبنان:
۱۴۰۲/۰۸/۱۲ ۱۸:۲۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 10 دقیقه

دبیرکل حزب الله لبنان امروز(جمعه) به مناسبت تکریم شهدای راه قدس با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: احتمال گسترده شدن جنگ از طرف جبهه لبنان و تبدیل این نبرد به یک نبرد گسترده و بزرگ و جود دارد و این یک احتمال واقعی است.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا، سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان کمی پیشتر آغاز شد که این نخستین سخنرانی وی از آغاز عملیات مقاومت موسوم به طوفان الاقصی است و محافل مختلف منتظر این سخنرانی مهم هستند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: نبرد طوفان الاقصی در بیش از چند جبهه و چند میدان کشیده شده است.

وی عنوان داشت: نیروی واقعی ما در ایمان، بصیرت، آگاهی، پایبندی عمیق نسبت به آرمان و آمادگی گسترده برای جانفشانی از سوی خانواده‌های شهداء است.

سید حسن نصرالله با تسلیت و تبریک شهادت نیروهای لبنانی و فلسطینی در مقابله با رژیم صهیونیستی، به آیاتی از قرآن اشاره کرد که تاکید بر جایگاه شهداء دارد و خاطرنشان کرد که این شهادت بر آنها گوارا باد.

وی عنوان داشت: به مردم اسطوره‌ای غزه، به مردم غزه درود می‌فرستم که خانواده‌هایشان را از زیر آوار بیرون می کشند اما فریاد می‌زنند که فدای مقاومت باد. زبان از بیان بزرگی و ایمان و پایداری و صبر این مردم قاصر است.

دبیرکل حزب الله گفت: اگر بخواهیم به دنبال یک نبرد کاملاً مشروع بگردیم، هیچ نبردی همچون نبرد با صهیونیست‌ها نیست. نبرد با صهیونیست‌ها در سطح اخلاقی و شرعی هیچ مشکلی ندارد.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: تشکر و درود ویژه‌ای را به نیروهای عراقی‌ و یمنی‌ می‌فرستیم که وارد این نبرد مبارک شده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: هزاران اسیر فلسطینی در زندان‌های اشغالگر از سال‌ها قبل هستند بدون آنکه کسی کاری برای آزادی آنها کند. همچنین، نقض‌ها و خشونت‌هایی که مسجدالاقصی در معرض آن قرار دارد، در تاریخ معاصر بی سابقه است.

وی افزود: در سایه طرح‌های جدید شهرک‌سازی‌، خطرات متعددی کرانه باختری را تهدید می‌کند. بیش از دو میلیون شخص از ۲۰ سال قبل در محاصره شدیدی در غزه قرار دارند، بدون آنکه کسی کاری کند.

وی اظهار کرد: اوضاع سال‌های اخیر در فلسطین بسیار شدید بوده است، به ویژه با این دولت تندرو، احمق، کودن و وحشی.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: پرونده‌های مهم برای فلسطینی‌ها پرونده اسیران، قدس، محاصره غزه، طرح های شهرک سازی جدید در کرانه باختری است.

وی افزود: مساله فلسطین و آنچه که در فلسطین رخ می‌دهد، به دست فراموشی سپرده شده بود و در پایین ترین درجه از توجه جهانیان قرار داشت و در مقابل، سیاست دشمن گستاخانه‌تر شده بود.

سید حسن نصرالله گفت: باید رخدادی صورت می‌گرفت تا مساله فلسطین اشغالی را به عنوان نخستین مساله در جهان مطرح می‌کند و بدین ترتیب عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر رخ داد.

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد که تصمیم‌گیری و اجرای عملیات طوفان الاقصی صد در صد فلسطینی بوده است و عاملان این عملیات، آن را از همگان مخفی نگه داشته بودند. عاملان این عملیات، طوفان الاقصی را از گروه‌های فلسطینی و از جنبش‌های محور مقاومت مخفی نگه داشتند و محور مقاومت از مخفی نگه داشته شدن این عملیات ناخرسند نیست. محرمانگی مطلق باعث تضمین موفقیت این عملیات از طریق عامل غافلگیری شگفت انگیز شد.

وی افزود: نبرد طوفان الاقصی با تصمیم‌گیری و اجرای آن توسط فلسطینی‌ها و عدم اطلاع کسی از آن، ثابت می‌کند که این نبرد کاملاً فلسطینی است. تصمیم‌گیران واقعی این نبرد، فرماندهان مقاومت و نیروهای مقاومت و مجاهدان مقاومت هستند.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: طوفان الاقصی یک زلزله امنیتی، نظامی، سیاسی و روانی برای رژیم اشغالگر ایجاد کرد. این نبرد آثار خود را در حال حاضر و آینده رژیم اشغالگر برجای خواهد گذاشت.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: نبرد طوفان الاقصی ضعف و سستی اشغالگر را برملا کرد و اینکه واقعا اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است.

وی افزود: ایالات متحده برای حمایت از این رژیم شتافت؛ رژیمی که به لرزه افتاده است. آمریکا حمایت کرد تا این رژیم مجدداً بر روی پاهای خودش بایستد و هوشیاری‌اش را بازیابد و از آن حفاظت شود. شتاب زدگی آمریکا برای کمک به رژیم اسرائیل، سستی و ضعف این رژیم را برملا کرد.

وی افزود: از روزهای نخست، اسرائیل از آمریکا سلاح‌های جدید خواست؛ پس آیا این دولت قدرت‌مند است و توانایی ایستادن بر روی پاهای خودش را دارد؟ با وجود کمک‌های آمریکا، اما این رژیم تا به الان نتوانسته است ابتکار عمل را در دست بگیرد.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: طوفان الاقصی برای مرحله‌ تاریخی جدیدی از نبرد با دشمن و سرنوشت مردم فلسطین و ملت‌های منطقه و کشورهایشان پایه ریزی کرد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم عملیات طوفان الاقصی یک تصمیم خردمندانه و شجاعانه و درست در زمانش بود و شایسته تمام این جانفشانی‌ها را دارد.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: از ساعات نخست عملیات طوفان الاقصی مشخص بود که این دشمن گیج و گنگ شده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد که دولت‌های اسرائیلی از تجربه‌های خود با جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطین عبرت و درس نمی‌گیرند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: از مهم ترین اشتباهاتی که اسرائیلی‌ها مرتکب شده و همچنان مرتکب می‌شوند، این است که اهداف بزرگی را برای خود مطرح می‌کنند که نمی‌توانند آنها را محقق کرده یا به آنها برسند.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: دشمن اسرائیلی اشتباهی را تکرار می‌کند که در جنگ سال ۲۰۰۶ مرتکب شد و اهداف بزرگی را برای خود مطرح کرد که در نهایت مجبور شد از آنها کوتاه بیاید.

وی افزود: هر ارتشی که برخی جنگنده‌ها و موشک‌ها را داشته باشد می‌تواند کاری را که ارتش اسرائیل در غزه کرد، انجام دهد؛ اما ارتش اسرائیل هیچ دستاورد میدانی را رقم نزده است.

نصرالله گفت: دشمن اسرائیلی از انجام عملیات گسترده در غزه حذر می‌کند چرا که ترسو، ناتوان و شکست خورده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان داشت: با چشم خودمان قهرمانی‌های نیروهای مقاومت فلسطین را دیدیم، پس چگونه دشمن بر روی خاکی این‌چنینی و با نیروهای مبارزِ این‌چنینی خواهد جنگید؟

وی افزود: صحنه‌های کشتارهایی که از نوار غزه می‌رسد به آن صهیونیست‌ها می‌گوید که پایان نبرد با پیروزی غزه و شکست دشمن خواهد بود.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: آنچه که در غزه رخ می‌دهد ماهیت وحشیانه و ددمنشانه رژیم غاصب را نشان می‌دهد؛ رژیم غاصبی که آن را در منطقه ما ایجاد کرده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: کودکان غزه و زنان آن نقاب‌ها و سیاست‌های رسانه‌های جهانی و عربی برای فریب دادن ملت‌هایمان جهت سوق دادن آنها به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل را در هم می‌شکنند.

وی افزود: ایالات متحده کاملاً مسئول جنگ جاری در غزه است و اسرائیل صرفاً یک ابزار اجرایی است. این آمریکاست که مانع از محکوم شدن اسرائیل در شورای امنیت می‌شود و اجازه آتش بس در غزه را نمی‌دهد.

وی افزود: این آمریکاست که جنگ در غزه را مدیریت می‌کند و این آمریکاست که باید بهای تجاوزش را بپردازد.

سید نصرالله عنوان داشت: وظیفه هر فرد آزاده و شریف در این دنیا این است که حقیقت‌ها را در نبرد افکار عمومی بیان کند؛ نبردی که دشمن با دروغ، تحریف و گمراه‌سازی وارد آن شده است. نبرد طوفان الاقصی یک نبرد انسانی در مقابل وحشی‌گری و ددمنشی ایالات متحده، انگلیس و اسرائیل است.

وی افزود: هر کس که امروز سکوت می‌کند، اگر انسان باشد باید به انسانیت خود نگاهی بیندازد و اگر دینی داشته باشد باید درمورد دین خود بازنگری کند و اگر شرافت داشته باشد، باید در شرافت خود بازنگری کند.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: آنچه که در غزه رخ می‌دهد یک نبرد تعیین کننده، قاطعانه و تاریخی است که به هیچ وجه پس از آن همچون قبل از آن نمی‌شود. امروز دو هدف وجود دارد هدف نخست توقف تجاوزات است و هدف دیگر این است که مقاومت فلسطین در غزه و مشخصا حماس پیروز شود.

سید حسن نصرالله گفت: پیروزی غزه امروز به معنای پیروزی مردم فلسطین، اسیران، کرانه باختری و کلیسای قیامت و کشورهای منطقه است. پیروزی غزه در حال حاضر یک منفعت ملی برای مصر، اردن و سوریه و در وهله نخست و قبل از تمامی کشورها یک منفعت ملی برای لبنان است.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: دشمن، لبنان و مردم آن را تهدید می‌کند و با کشتارها در غزه قدرت نمایی می‌کند؛ در حالی که در شن‌های غزه غرق شده است و ناتوان و شکست خورده است.

وی افزود: دولت‌های عربی و اسلامی باید برای آتش بس و قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل تلاش کنند. آیا ناتوانی عربی به حدی رسیده است که نمی‌توانند کمک‌های انسانی را وارد نوار غزه کرده و مجروحان را خارج کنند؟ محکوم کردن کافی نیست؛ باید روابط با رژیم دشمن قطع شود و ارسال نفت به آن و نیز صادرات برای آن متوقف شود.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: مقاومت اسلامی در عراق مسئولیت خود را بر عهده گرفته و از ورود به مرحله جدید خبر داده است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما از ۸ اکتبر وارد نبرد طوفان الاقصی شدیم. ما همچون سایر جهانیان از عملیات طوفان الاقصی مطلع شدیم و سریعا از مرحله‌ای به مرحله دیگر انتقال یافتیم. آنچه که در جبهه ما رخ می‌دهد، بسیار مهم و تاثیرگذار است. در هر حال به آنچه که در جبهه ما رخ می‌دهد، بسنده نخواهد شد.

وی افزود: مقاومت اسلامی در لبنان از ۸ اکتبر وارد نبرد واقعی شد که جز کسانی که عملاً در مرزها حضور دارند کسی آن را احساس نمی‌کند. مقاومت اسلامی وارد نبردی شده است که عنوان‌ها و ابزارها و هدف‌گیری‌هایش متفاوت است.

سید حسن نصرالله افزود: تمامی احتمال‌ها در جبهه لبنان وارد است و تمامی گزینه‌ها روی میز است و می‌توان در هر زمانی به سمت آن برویم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code