۱۴۰۲/۰۸/۱۱ ۲۰:۲۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

در حالیکه پارلمان بحرین از خروج سفیر رژیم صهیونیستی از منامه و توقف روابط اقتصادی میان این کشور و تل‌آویو خبر داد، وزارت خارجه این رژیم مدعی است روابط پابرجاست.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا، به نقل از عربی پست، پارلمان بحرین امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر رژیم صهیونیستی از منامه خارج شد.

در این بیانیه آمده است: بحرین همچنین تصمیم گرفت سفیر بحرین را از اسرائیل به منامه بازگرداند و روابط اقتصادی با اسرائیل متوقف شد. این تصمیم در چارچوب موضع قاطع تاریخی بحرین در حمایت از مسئله فلسطین و حقوق مشروع ملت برادر فلسطین اتخاذ شده است.

پارلمان بحرین در ادامه تاکید کرد: ادامه جنگ، عملیات نظامی و ادامه تشدید تنش توسط اسرائیل در سایه عدم رعایت قوانین انسانی بین‌المللی، پارلمان بحرین را ملزم می‌کند تا تصمیمات و اقدامات بیشتری را برای حفاظت از جان ملت بیگناه و غیرنظامیان در غزه و تمام مناطق فلسطین اتخاذ کند.

در همین راستا، احمد بن سلمان المسلم، رئیس پارلمان بحرین بر علاقه حمد بن عیسی آل خلیفه به حمایت از مسئله فلسطین و موضع قاطع و تزلزل ناپذیر او مبنی بر حق ملت فلسطین برای تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس تاکید کرد.

با این حال وزارت خارجه رژیم صهیونیستی قطع هرگونه روابطش با بحرین را تکذیب کرد و گفت که روابط پابرجاست.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به ادعای مجلس بحرین درباره قطع روابط اقتصادی منامه و تل آویو اعلام کرد که «روابط با بحرین پابرجاست و هیچ تصمیمی از دولت برای فراخواندن سفیرش از تل آویو را دریافت نکرده‌ایم».