رهبر انقلاب در دیدار جمعی از دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور:
۱۴۰۲/۰۸/۱۰ ۱۳:۲۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 6 دقیقه

در آستانه سیزدهم آبان‌ماه، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار، جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا، گزیده سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار به شرح ذیل است:

در میان این سه مناسبتی که در سیزده آبان اتفاق افتاده، در دو مناسبت آمریکایی ها ضربه زدند به ملت ایران، در یک مناسبت ملت ایران ضربه زد به آمریکایی ها.آن دو مناسبتی که ضربه‌ی آمریکا بود به ملت ایران،یکی تبعید امام بود در سیزدهم آبان سال ۴۳، به علت مخالفت او با کاپیتولاسیون.

ضربه‌ی دوم کشتار دانش‌آموزان بود. در روزهای اوج حرکت انقلابی ملت ایران پلیس شاه دانش‌آموزان را در همین جلو دانشگاه قتل‌عام کردند. رگبار گرفتند عده‌ای دانش‌آموز را به خاک و خون کشیدند.

ده ماه بعد از پیروزی انقلاب، سیزده آبان سال ۵۸ بود که دانشجوها رفتند وارد سفارت شدند، سفارت آمریکا و آن سفارت را تسخیر کردند و اسرار و اسناد پنهانی آن سفارت را افشا کردند. آبروی آمریکا رفت. این ضربه‌ی ملت ایران بود به آمریکا.

یک مسئله را می خواهم مطرح کنم و آن مقابله‌ی ما با آمریکاست.

آمریکایی‌ها دشمنی‌های خودشان با ملت ایران را منسوب می کنند به مسئله‌ی سفارت، می گویند آقا علت اینکه آمریکا ایران را تحریم می کند، با ایران بدی می کند، در ایران اغتشاش راه می‌اندازد، مشکلات درست می کند علتش این است که دانشجویان شما رفتند سفارت آمریکا را تسخیر کردند این را هم آمریکایی‌ها میگویند، هم مَن تبع آنها در داخل کشور می گوینداین دروغ بزرگی است.


۲۶ سال قبل از حادثه‌ی سفارت کودتای ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ آن روز که دیگر کسی به سفارت نرفته بود!
اسنادی که از سفارت بدست آمد که الان ۸۰-۷۰ جلد کتاب است نشان داد که از همان ‌روزهای اول بعد از پیروزی انقلاب سفارت آمریکا مرکز توطئه و جاسوسی بوده علیه ایران، حتی در سفارت آمریکا طراحی کودتا میشده که کودتا کنند علیه انقلاب.
طراحی جنگ داخلی می شده؛ تلاش می کردند که در استانهای مرزی کشور جنگ داخلی راه بیندازند.
یعنی سفارت امریکا از اولین روزهای شروع انقلاب مرکز توطئه علیه کشور و علیه انقلاب بوده ربطی به تسخیر لانه‌ی جاسوسی ندارد.

میدان، میدان غزه و اسرائیل نیست، میدان، میدان حق و باطل است.

مردم غزه با صبر خودشان توانستند وجدان بشری را به حرکت در بیاورند. الان شما ببینید در دنیا چه خبر است؟ در همین کشورهای غربی، در انگلیس، در فرانسه، در ایتالیا، در خود آمریکا، ایالتهای مختلف، مردم با جمعیتهای انبوه می‌آیند در خیابان علیه اسرائیل و در موارد بسیاری علیه آمریکا شعار می‌دهند.
آبروی اینها رفت. اینها واقعا هیچ علاجی ندارند، نمی‌توانند توجیه کنند.
لذا می‌بینید یک ابلهی پیدا میشود میگوید اجتماع مردم در انگلیس کار ایران است!
لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند؟

شما باید از اصل انقلاب اسلامی تحلیل داشته باشید، از قضیه‌ی دفاع مقدس، جنگ هشت ساله باید تحلیل داشته باشید، از قضایای گوناگونی که در دهه‌ی ۶۰ اتفاق افتاد همین‌جور، از واگرایی‌هایی که در دهه‌ی ۷۰ اتفاق افتاد باید تحلیل داشته باشید، از حوادث گوناگونی که در دهه‌ی ۹۰ و ۸۰ اتفاق افتاد باید تحلیل داشته باشید یعنی بدانید تشخیص بدهید که این حادثه چه بود، از کجا شروع شد، کی پشت این حادثه بود، چه نتیجه‌ی این حادثه شد.

دنیای اسلام فراموش نکند در قضیه تعیین کننده غزه، آن کسی که مقابل ملت مظلوم فلسطین ایستاد، آمریکا و فرانسه و انگلیس بودند.

 پیروزی نهایی و نه چندان دیر با ملت فلسطین خواهد بود.

باید بمباران غزه فوراً قطع شود و راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی بسته شود.

از جمله بی‌شرمی‌های غربی‌ها متهم کردن مبارزان فلسطینی به تروریسم است.

صرف احساسات کافی نیست؛ جوان امروز باید درباره مسائل مختلف انقلاب تحلیل داشته باشد.

ضربه‌ای که به رژیم صهیونیستی خورده، جبران‌پذیر نیست. این را من اول هم گفتم، الان هم تأکید میکنم، تکرار میکنم، به تدریج در حرفهای خود عوامل رژیم صهیونیستی هم این نشان داده شد که آن ضربه‌ای که اینها خوردند، ضربه‌ای نیست که بشود جبرانش کرد. نمیتوانند جبران کنند.
رژیم صهیونیستی الان درمانده است، متحیر است. به مردم خودش هم دروغ میگوید. اینی که نسبت به اسرای خودشان در دست فلسطینی‌ها اظهار نگرانی میکنند، این هم دروغ است. این بمباران هایی که می کنند، ممکن است اسرای خودشان هم نابود کند. این که اظهار نگرانی می کنند برای اسرای خودشان، به مردم خودشان هم دارند دروغ می گویند و این دروغ گفتن از روی ناچاری است. الان رژیم صهیونیستی دچار حیرت است، دچار ناچاری است، نمی داند چه کار باید بکند و هر کاری که می کند، از روی اضطرار است، یعنی نمی فهمد چه کار باید بکند. اگر کمک آمریکا نبود و نباشد، قطعاً در ظرف چند روز فلج خواهد شد رژیم صهیونیستی.

یکی از کارهای مهمی که طوفان الاقصی انجام داد این است، یک درس بزرگی است این. طوفان الاقصی نشان داد که چگونه یک گروه اندک ــ‌ اینها در مقابل آنها کمند دیگر تعدادشان کمتر است ــ با تدارکات و امکانات بسیار کم اما با ایمان و عزم راسخ میتواند محصول سالها تلاش جنایتکارانه‌ی دشمن را در ظرف چند ساعت دود کند و به هوا بفرستد.

میتواند دولت‌های متکبر و مستکبر عالم را تحقیر کند؛ فلسطینی‌ها تحقیر کردند هم رژیم غاصب را هم پشتیبانان رژیم غاصب را تحقیر کردند. با عمل خودشان با شجاعت خودشان با اقدام خودشان و امروز با صبر خودشان.

ما شک نداریم «أَنَّ وَعْدَ اللهِ حَقٌّ» وعده‌ی الهی حق است « وَ لا یَسْتَخِفَّنَّکَ الَّذِینَ لا یُوقِنُون‏» اینهایی که یقین به وعده‌ی الهی ندارند با منفی بافی‌های خودشان شما را باید متزلزل نکنند، سست نکنند و ان‌شاءاللّه پیروزی نهایی و نچندان دیر با مردم فلسطین و فلسطین خواهد بود.

 مرگ بر آمریکا یک شعار نیست، یک خط مشی است.