با پایان روز ششم؛
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ ۰۷:۳۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ سرویس سیاسی- با پایان روز ششم و در فاصله یک روز مانده تا اتمام مهلت ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، با ثبت نام ۵۳۲ نفر در گیلان، رکورد انتخابات ادوار مجلس در استان شکسته شد.

در حالی ثبت نام ۵۳۲ نفر تا پایان روز ششم در گیلان قطعی شده است که آمار ثبت نام کنندگان نهایی در دوره یازدهم ۴۶۷ نفر، دوره دهم ۳۶۷ نفر و در دوره نهم ۲۰۲ نفر بوده است.

براساس آمار بدست آمده تا پایان روز ششم، حوزه انتخابیه رشت و خمام با ۱۴۶ ثبت نامی، بیشترین تعداد کاندیدا را به خود اختصاص داده است و پس از آن به ترتیب رودسر و املش با ۵۸، لاهیجان و سیاهکل با ۵۴، طوالش، رضوانشهر و ماسال با ۵۴، فومن و شفت با ۴۲، بندرانزلی با ۳۹، رودبار با ۳۲، لنگرود با ۲۹، آستارا با ۲۹، آستانه اشرفیه با ۲۷ و صومعه سرا با ۲۲ ثبت نام شده نهایی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

گفتنی است ثبت نام نهایی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح ۲۷ مهر آغاز و تا ساعت ۱۸ امروز ۳ آبان ادامه دارد.

پیش‌بینی می‌شود با شیب تند ثبت نام در روزهای اخیر، آمار ثبت نام شدگان نهایی در گیلان در انتهای امروز و با پایان مهلت قانونی، از مرز ۶۰۰ نفر عبور کند.