۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۱۵:۲۸ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد گفت: با تقویت سامانه بارشی از امشب بارش‌های رگباری، گاه موقتی شدید توام با وزش باد استان را فرا می‌گیرد.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ رضا باقری عصر روز سه‌شنبه اظهار کرد: با ورود این سامانه بارشی تا فردا هوا ابری توام با بارش های رگباری و گاه موقتی شدید همراه با وزش باد در برخی مناطق شدید، کاهش نسبی دما بین سه تا ۶ درجه، رعد و برق، مه آلودگی و احتمال بارش تگرگ پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه پنجشنبه هفته جاری هوای گیلان به صورت موقت پایدار می‌شود، اضافه کرد: از جمعه به تدریج توده هوای ناپایداری وارد استان خواهد شد.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ماسوله با حداقل ۹ درجه خنک‌ترین و دیلمان با ۲۹ درجه گرمترین شهر استان بوده اند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۲۴ درجه سانتیگراد و رطوبت ۵۰ درصد است.

وی اظهار کرد: برای دریا هم امروز ارتفاع موج ۲۰ تا ۷۰ سانتی‌متر، فردا چهارشنبه بین ۲۰ تا ۵۰ و پنجشنبه ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر پیش بینی شده از این رو طی امروز و فردا شرایط برای بارگیری غلات به دلیل باران نامناسب است.

کارشناس هواشناسی استان با تاکید بر ضرورت جلوگیری از تردد در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها در این مدت اضافه کرد: از هرگونه عملیات سم‌پاشی در باغات و مزارع باید خودداری شود، ضمن اینکه ایجاد زهکشی متناسب در اطراف خزانه‌ها با توجه به بارش‌های پیش‌رو ضروری است.

وی از کشاورزان و عموم مردم خواست تا به رعایت نکات ایمنی در هنگام وقوع رعد و برق توجه جدی داشته باشند.