۱۴۰۲/۰۲/۱۰ ۱۶:۴۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

اظهارات جدید معاون پلیس راهور تهران نشان از آن دارد که علاوه بر پلیس، شرکت‌های بیمه‌گذار نیز قرار است رانندگان خودروهای حادثه ساز را جریمه کنند.

گیل خبر/ به نقل از تجارت نیوز،سرهنگ مومنی گفته است: در اولین حادثه ناشی از تخلف حادثه ساز، توسط بیمه از راننده مقصر دو نیم درصد از خسارات بدنی و مالی پرداخت شده باز دریافت می‌گردد و در دومین حادثه از ناشی از تخلفات حادثه ساز از سوی راننده مقصر، ۵ درصد و در صورت تکرار و در سومین حادثه ناشی از تخلف حادثه ساز، ۱۰ درصد از خسارت‌های پرداخت شده توسط بیمه از راننده مقصر باز دریافت می‌گردد.

سرهنگ مومنی افزود:تخلفات حادثه ساز زمینه ساز بروز خیلی از تصادفات می‌باشد و پلیس برای آن هم جریمه و هم نمرات منفی و حتی برای این تخلف، توقیف خودرو در نظر گرفته است.

وی گفت: شرکت‌های بیمه با راننده‌ای که تخلفات حادثه ساز انجام می‌دهند به این طریقه‌ای که ذکر شد برخورد می‌کند تا زمینه‌ای باشد جهت کاهش تخلفات حادثه ساز و در کاهش حوادث رانندگی تاثیر خواهد گذاشت.

تخلفات حادثه‌ساز کدام است؟
سرعت غیر مجاز، عبور از محل ممنوع، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها، عبور از چراغ قرمز، عبور وسایل نقلیه از پیاده رو‌ها، عدم رعایت حق تقدم و دور زدن در محل ممنوع

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code