۱۴۰۲/۰۱/۳۰ ۲۱:۲۲ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

معاون وزیر ورزش گفت که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به دو وزارت‌خانه واگذار شده‌اند که هنوز نامشان مشخص نیست.

گیل خبر/ به گزارش "ورزش سه"، محمد پولادگر معاون وزیر ورزش و جوانان، درمورد بیانیه وزارت ورزش برای ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع باشگاه استقلال اظهار داشت: قبلاً هم گفته بودم که گزارش سازمان بازرسی در تاریخ 6 فروردین ماه 1402 به دبیرخانه محرمانه رسیده و ثبت شده است. به دستور جناب وزیر ورزش، چند نفر از معاونان و اداره کل بازرسی وزارت ورزش به موضوع ورود کردند. یک تیم بازرسی تشکیل شد که طی دو، سه روز گذشته گزارشی 50 صفحه‌ای آماده شده که ان‌شاءالله هفته آینده منتشر می‌شود.

وی درمورد بحث مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و بیانیه وزارت ورزش، توضیح داد: تدابیری شد و مالکیت این دو باشگاه که یک وزارتخانه اعلام شده بود، الان قرار شد که در 2 وزارتخانه اعلام شود. هنوز به من نگفتند که کدام دو وزارتخانه قرار است مالکیت سرخابی‌ها را برعهده بگیرند.

او درباره اینکه آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا این موضوع را می‌پذیرد یا خیر، اظهار داشت: قطعاً AFC این شرایط را می‌پذیرد. کمیته بدوی با تمام ضوابط کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش می‌رود تا تمام اصول حرفه‌ای‌گری درخصوص این دو باشگاه رعایت شود.

وی درخصوص اینکه گفته می‌شود پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است، اظهار داشت: من هیچ خبری مبنی بر حذف پرسپولیس نشنیده‌ام.

پولادگر درمورد اینکه فقط 10 درصد از سهام سرخابی‌ها واگذار شده و او چگونه می‌گوید مشکل مالکیت حل می‌شود، توضیح داد: بحث مالکیت و سهام دو موضوع متفاوت است. اگر قرار باشد خرده سهام عرضه کنیم و مردم بخرند، یک موضوع است و بحث مالکیت اصلی باشگاه‌ها هم موضوع دیگری است. این الزامی نیست. خیلی از باشگاه‌ها را دیده‌اید که یک سهامدار عمده بیشتر ندارد.

وی درباره اینکه وزارت ورزش به یک بخش دولتی تعلق دارد و مالکیت سرخابی‌ها نیز اکنون خصوصی تلقی نمی‌شوند، گفت: چیزی که AFC بپذیرد یعنی مورد تایید است و بهتر است از پیش‌داوری نکنیم. برنامه‌ای که اعلام می‌کنند قطعاً به AFC منتقل می‌شود. وقتی سهام را عرضه می‌کنند و کسی نمی‌خرد که تقصیر باشگاه نیست.

معاون وزیر ورزش درمورد انتخاب مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال، گفت: قرار است طی یک هیأت نظارتی که وجود دارد انتخاب صورت گرفته و اعضا معرفی شوند.

پولادگر در پاسخ به این سوال که آیا استقلال به صورت قطعی از آسیا حذف شده است یا خیر، تصریح کرد: همان که وزیر گفت درست است. ما همچنان امیدوار هستیم.