سرپرست شهرداری رشت خبر داد :
۱۴۰۲/۰۱/۱۴ ۱۵:۴۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 3 دقیقه

یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت از برگزاری نخستین دوره مسابقه عکس از بناها و محورهای تاریخی شهر رشت خبر داد و گفت: این مسابقه به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی و به همت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت برگزار می‌شود.

گیل خبر/ به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت_ یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت از برگزاری مسابقه عکاسی از بناهای تاریخی و فضاهای گمشده شهر رشت همراه با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی خبر داد و اظهار داشت: نخستین دوره مسابقه عکس از بناها و محورهای تاریخی شهر رشت به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی و به همت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری برگزار می‌شود.

سرپرست شهرداری رشت هدف از برگزاری این مسابقه عکاسی را مستند‌سازی معماری فاخر گیلان ذکر کرد و افزود: تک بناهای ارزشمند تاریخی، محورها و گذرهای تاریخی و راسته‌های بازار سنتی شهر رشت از محورهای اصلی مسابقه عکس از بناها و محورهای تاریخی شهر رشت به شمار میرود و شرکت در آن برای تمامی هنرمندان و علاقه‌مندان به عکاسی آزاد است.

یزدانی ادامه داد: روند دریافت آثار این مسابقه عکاسی از ۱۰ فروردین امسال آغاز شده و علاقمندان تا سوم اردیبهشت ماه فرصت دارند آثار خود را به صورت اینترنتی ارسال نمایند همچنین سه تن از اساتید حوزه عکاسی، آثار ارائه شده را بررسی کرده و تصاویر منتخب پس از داوری در تاریخ پنجم اردیبهشت در ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ همراه با اعلام نفرات برتر به نمایش عموم در خواهد آمد.

وی در مورد نحوه ارسال آثار نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: هر عکاس می‌تواند حداکثر هفت قطعه عکس به صورت سیاه و سفید یا رنگی با دوربین یا موبایل در این مسابقه ارسال نماید از طرفی عکس‌ها باید با فرمت JPG در اندازه ضلع بزرگ حداقل ۱۲۸۰ مگاپیکسل و حداکثر حجم فایل ۲MB به روی سایت مسابقه به آدرس Bazafarinishahri.rasht@gmail.com بارگذاری شوند.

سرپرست شهرداری رشت اضافه کرد: به نفر اول این مسابقه عکاسی ۷ میلیون تومان، به نفر دوم ۵ میلیون تومان و به نفر سوم ۳ میلیون تومان به عنوان جایزه نقدی تعلق میگیرد.

یزدانی در پایان یادآور شد: شرکت کنندگان در صورت راهیابی آثار به نمایشگاه، باید اصل فایل را با کیفیت مناسب برای چاپ ۷۰*۵۰ سانتی متر با رزولوشن ۳۰۰DPI برای دبیرخانه مسابقه ارسال نمایند.


لازم به ذکر است، طبق اعلام نظر سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، عکس‌های ارسالی به این مسابقه عکاسی، باید فاقد امضای عکاس، پاسپارتو، قاب، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هرگونه نشانه‌های تصویری بوده و در مسابقه‌های دیگری ارائه نشده باشند.

از طرفی تمام عکس‌ها باید دارای توضیحات باشند و اطلاعات مربوط به مکان، زمان عکسبرداری و محور مسابقه و نام و نام خانوادگی شماره تماس شرکت کننده هنگام بارگذاری در ایمیل مسابقه درج گردد.

بدیهی است ارسال عکس‌ها توسط شرکت‌کننده به منزله اعلام مالکیت عکس است و برگزارکننده هیچ گونه مسئولیتی در خصوص عدم رعایت مالکیت معنوی عکس‌ها ندارد.

همچنین سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت، حق استفاده از عکس‌های ارسالی به مسابقه را در کلیه نشریات، مطبوعات، سایت‌های اینترنتی و سایت شهرداری رشت و غیره را داشته و به نمایش درآوردن آن‌ها در سایر مکان‌ها چه در داخل و خارج از کشور را با حفظ حقوق معنوی عکس برای خود محفوظ نگه می‌دارد.

ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این مسابقه بوده و تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده به عهده برگزارکننده است و به صاحبان آثار راه یافته به نمایشگاه نیز مبلغ ۲۰۰ هزارتومان به عنوان حق التصویر پرداخت خواهد شد.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : شهرداری رشت

نظر شما:

security code