۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ۱۵:۴۶ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ "کارن امیدی" اولین موزه خصوصی ایران با موضوع "جنگ جهانی دوم" را با مجوز اداره میراث فرهنگی سال ۱۴۰۰ در زادگاهش لاهیجان تاسیس کرد.

علاقه وی باعث شد از کودکی در سفرهایش به نقاط مختلف دنیا ، اشیاء و همچنین اسناد تاریخی متعلق به دوران جنگ جهانی را جمع آوری کند و علیرغم موانع و مشکلات فراوان به رویای خود جامه عمل بپوشاند.

در یکسال گذشته توجه علاقه مندان بسیاری به موزه "ونگارد لاهیجان" جلب شده و بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی و حتی چهره های سرشناس از این موزه بازدید کرده اند.
"کارن" درحالی که می توانست مانند خیلی ها پشتوانه اقتصادی خود را صرف مشاغل سودآور همچون خرید و فروش زمین و ساخت آپارتمان بکند، اما سرمایه اش را برای هدفی مهم به کار گرفت تا در لاهیجان و هم گیلان یک مکان تاریخی و گردشگری مهم و پیشرو تاسیس کند.

این موزه نه تنها از منظر ترویج فرهنگی و توسعه ی گردشگری حائز اهمیت است، بلکه الگویی موفق برای سایر علاقه مندان است تا جسارت به خرج داده و برای اعتلای تاریخ و فرهنگ گیلان چنین اقداماتی ماندگاری انجام بدهند.

 در این گزارش که در "رسانه گیل آرت" تهیه شده با "کارن امیدی" جوان ۲۱ ساله و موئسس اولین موزه خصوصی جنگ جهانی در ایران آشنا می شویم و امیدواریم شماهم فرصت کنید در تعطیلات نوروز از این مکان فرهنگی جذاب بازدید کنید.

 آدرس موزه : لاهیجان جاده لنگرود روبروی هتل آبشار جنب رستوران پهلوان عسگر (ساعات بازدید در ایام عید از ۹ صبح تا ۷ عصر)
@caren_omidi_ww2
@vanguard_ww2_museum

 تهیه و تدوین : رسانه گیل آرت
@gil.art.news

           

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code