۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۵:۲۱ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ سرهنگ «امیر طالبی» رئیس پلیس راهور استان گیلان، در تشریح این خبر اظهار داشت: مقارن ساعت ۰۸:۳۰ روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ یک فقره تصادف شدید بین یک خودروی وانت نیسان و عابر پیاده در بلوار امام رضا(ع)، محوطه تعاونی انبار آرد شهرستان رشت به وقوع پیوست که با اعلام خبر بلافاصله عوامل پلیس راهور استان گیلان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با حضور کارشناسان پلیس راهور استان در محل وقوع حادثه مشخص شد یک دستگاه وانت نیسان حامل بار نامتعارف آرد بوده و با توجه به سراشیبی محوطه به علت نقص فنی مستمر در سیستم ترمز به عقب حرکت نموده و در ادامه به دلیل عدم دید کافی با عابر پیاده برخورد و پس از طی مسیر ۱۷ متر در وضعیت نهایی داخل اداره موصوف متوقف شد؛ که متاسفانه در این حادثه یک عابر پیاده به علت شدت جراحات فوت می‌نماید.

سرهنگ طالبی در پایان با اشاره به اینکه یکی از عوامل مهم ایجاد تصادف که می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیر مالی و حتی جانی را در پی داشته باشد نقص فنی در خودرو است. رانندگان می بایست نسبت به بازدید خودرو ها به ویژه ترمز ها به صورت دوره ای اقدام کنند تا شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.