پیش بینی هواشناسی؛
۱۴۰۱/۱۲/۰۷ ۱۴:۳۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: آسمان این استان از امروز یکشنبه تا چهارشنبه آفتابی و با افزایش نسبی دما و وزش بادهای گرم گاهی جنوبی همراه است.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ سمانه نگاه روز یکشنبه با اشاره به افزایش نسبی دما از امروز تا چهارشنبه هفته جاری در گیلان اظهار کرد: دما در روزهای میانی هفته جاری سه‌شنبه به ویژه چهارشنبه چهار تا هشت درجه‌ افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه طی این مدت وزش باد جنوبی در ارتفاعات و دامنه‌ها پیش‌بینی شده‌است، اضافه کرد: با توجه به استقرار جریانات گرم جنوبی ضروریست تا از آتش افروختن در عرصه‌های جنگلی به شدت پرهیز شود.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به مه‌آلودگی در ساعات شب و نیز ابتدای صبح و کاهش دید طی این مدت خاطر نشان کرد: امروز شاهد افزایش ابر در آسمان استان به دلیل عبور موج ضعیف خواهیم بود که اتفاق خاصی را رقم نمی‌زند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با چهار درجه زیر صفر سردترین و منجیل با ۱۶ درجه بالای صفر گرمترین مناطق استان بوده اند، اضافه کرد: دمای فعلی رشت هشت درجه و رطوبت نسبی حدود ۱۰۰ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: با توجه وزش بادجنوبی هم اکنون دمای ماسوله ۱۲ درجه بالای صفر گزارش شده که بالاتر از رشت است.

وی بیان کرد: بعد از خروج سیستم بارشی طی روز گذشته، شرایط برای دریانوردی و صید و صیادی هم مناسب است.

وضعیت هوای استان گیلان برای امروز شنبه صاف تا نیمه ابری توام با افزایش ابر و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌هاست.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز با اشاره به پیش‌بینی وزش باد جنوبی در ارتفاعات از مسافران و هم‌استانی‌ها خواست تا از افروختن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

محمدحسین قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع برای اطلاع رسانی فوری با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام شود.

هفته گذشته با ورود جریانات جنوبی به گیلان سرعت وزش باد بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر به ساعت رسیده بود که در کنار برخی سهل انگاری ها موجب بروز حریق‌های سطحی در اراضی جنگلی شهرستان‌های سیاهکل، ماسال، تالش و رشت شد.