img 20230207 211429 138

۱۷ پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومانی بخش خصوصی با اشتغال ۳۳۰ نفر صبح امروز همزمان با دهه مبارک فجر با حضور مسئولان استانی در گیلان به بهره برداری رسید.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری در مراسم افتتاح رسمی دو پروژه صنعتی در رشت گفت : از مجموع ۱۷ پروژه صنعتی که در دهه فجر به بهره برداری رسید هشت طرح در مرکز استان راه اندازی شد.

مدیرکل صمت گیلان اضافه کرد : امروز یک شرکت تولیدی که در زمینه بی‌خطرسازی پسماند پزشکی فعالیت می‌کند با ۳۰۰ میلیارد ریال آورده سرمایه گذار و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات دولتی و اشتغالزایی برای ۲۵ نفر و طرح توسعه یک واحد صنایع چوبی با ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

وی در ادامه افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با وجود تمام مشکلات پیش رو و سمپاشی‌های بدخواهان داخلی و خارجی، پروانه بهره برداری ۱۴۴ واحد صنعتی جدید را از ابتدای سال تاکنون صادر کرده است.

وی با تاکید براینکه روند پیشرفت و توسعه صنعتی گیلان با وجود دشواری های موجود به همت بلند صنعتگران استان ادامه دارد، تصریح کرد: این سازمان با تمام توان در جهت تداوم و پویایی تولید و حمایت از تولیدکنندگان و رفع مشکلات این واحدها تلاش می‌کند.
احیاء و فعالسازی مجدد ۵۴ واحد صنعتی راکد در راستای بازفعالسازی واحدهای غیرفعال استان، هماهنگی به منظور صدور پروانه تحقیق و توسعه(D& R) برای حدود ۴۰ واحد صنعتی، افتتاح ۱۴۴ طرح صنعتی با سرمایه گذاری سه هزارمیلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از پنج هزار و ۴۳۹ نفر، جایگزینی واردات در راستای نهضت ساخت داخلی به مبلغ ۵۴ میلیون دلار به منظور صرفه جویی ارزی از جمله دستاوردهایی بود که وی در حوزه صنعتی استان بدان اشاره کرد.

دکتر پورحیدری اظهار کرد: ایجاد اشتغال ۱۲ هزار ۳۰۰ نفری در ۱۰ ماه امسال در حوزه های صنفی و صنعتی و معدنی از سهم ۱۵ هزار نفری امسال ما، جذب سه سرمایه گذار در حوزه احداث پایانه محصولات کشاورزی در شهرهای انزلی، اسالم و آستارا، اختصاص و صدور شناسه کالا برای بیش از ۲ هزار شرکت تولیدی- صنعتی، صدور بیش از ۲۲۵ فقره جواز تأسیس صنعتی از ابتدای آغاز به کار دولت تاکنون با سرمایه گذاری بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان واشتغال هفت هزار نفر از دیگر دستاوردهای سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در این مدت بوده است.
به گفته وی، واحدهای تولیدی که در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید با تنوع بسیار بالا شامل تولید نئوپان خام، کفپوش و دیوارپوش تخته فیبر بالا یا متوسط لمینت، انواع پوشش و لباس بیمارستانی، اوراق فشرده چوبی با روکش ملامینه، انواع شوینده های بهداشتی، کیسه بدون بافت پلاستیکی یک لایه از پلی اتیلن، اسپری داشبورد و اسپری براق کننده لاستیک است.