اقتصاد کشور بر روی ریل بودجه می‌گذرد، اما با وجود اهمیت و تاثیر چشمگیری که بر اقتصاد و معیشت مردم دارد، نمایندگانی با تحصیلات و گرایش‌های غیر مرتبط را در خود جای داده است. چندان که از ۴۵ عضو این کمیسیون تنها چهار نفر اقتصاد خوانده‌اند و از اعضای هیئت رئیسه هم تنها رئیس کمیسیون دانش‌آموخته اقتصاد است.

گیل خبر/ به گزارش انتخاب:پس از ۳۶ روز تاخیر دولت، بودجه سال آینده تقدیم مجلس شد و حال در دستان ۴۵ عضو کمیسیون تلفیق بودجه قرار دارد تا برنامه مالی یکساله کشور را بررسی کنند و در کمیسیون به رای بگذارند. از آنجایی که بودجه مهم‌ترین سند اقتصادی کشور است و برآورد‌های آن بر اقتصاد خرد و کلان کشور تاثیر می‌گذارد، تخصص اعضای کمیسیون تلفیق بودجه هم مسئله‌ای حائز اهمیت است.

کمیسیون تلفیق، ۴۵ عضو دارد که ۹ نفر از کمیسیون برنامه و بودجه و ۳۶ نفر از دیگر کمیسیون‌های تخصصی معرفی می‌شوند. با این حال از ۴۵ عضو این کمیسیون تنها چهار نفر یعنی آرش زره‌تن، سید شمس الدین حسینی، علی بابایی کارنامی و مهدی طغیانی اقتصاد خوانده هستند و باقی اعضا تحصیلات غیرتخصصی دارند.

حتی از هیئت رئیسه کمیسیون هم، به جز سید شمس الدین حسینی، باقی آن‌ها تحصیلات اقتصادی ندارند. البته عدم مرتبط بودن رزومه تحصیلی اعضا، تنها محدود به کمیسیون تلفیق بودجه و حتی مجلس فعلی نیست چراکه انتخاب هیئت رئیسه کمیسیون‌ها در اغلب موارد و در ادوار مجلس هم بیش از آنکه با نگاه کارشناسانه باشد، بیشتر به دلایل سیاسی بوده است.