رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت:
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۲۲:۵۵ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه
شهروندان در عمل حل معضل ترافیک شهر را میخواهند

گیل خبر/ رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت، در نشست تخصصی شهر و ترافیک که به مناسبت هفته حمل و نقل تشکیل شد گفت: با راهکارهای روی کاغذ و اسلاید و نمودار نمیتوان مشکل ترافیک کلانشهر رشت را حل کرد؛ راهکارهای عملی را هدف گذاری و اجرا کنید.

مسعود عباس نژاد در این همایش تخصصی که امروز سوم دی ماه به مناسبت هفته حمل و نقل در تالار مرکزی شهر برگزار شد اظهار داشت: ما هرچقدر هم طبق مطالعه و با آمار و کروکی نشان بدهیم که بار ترافیکی شهر رو به کاهش است، برای همشهریان قانع کننده نیست و پاسخ آنها این است که مگر دراین شهر تردد نمی کنید و وضعیت خیابانها را نمی بینید؟!

عباس نژاد در جمع مسئولان سازمان حمل و نقل شهرداری و برخی متخصصین و حاضران در جلسه گفت: بنده در جایگاه مستقیم مدیریت ترافیکی شهر ، به سهم خودعذرخواه شهروندان صبور رشت هستم؛ سعی ما در بیش از یک سال فعالیت در کمیسیون ترافیک این بوده که گامهایی کارگشا در جهت کم کردن بار ترافیکی شهر برداریم.

وی گفت: در این مدت با مدیران بخش حمل و نقل و برخی متخصصین جلسات متعددی تشکیل شد تا ناوگان حمل و نقل عمومی تجهیز شود. چند پارکینگ عمومی‌ در بافت مرکزی راه اندازی شود و راهکارهایی دیگر که کماکان بشدت پیگیر انجام آنها هستیم.

وی توصیه کرد: توقع ما از کلیه همکاران بخش حمل و نقل و ترافیک شهر این است که به شکل جهادی وارد عمل شده و هماهنگ و منظم وارد مرحله اجرا شویم.

وی گفت تا شهروندان روان سازی ترافیک در شهر را احساس نکنند، عملا کاری صورت نگرفته، امیدواریم در سال پیش رو بتوانیم قصورات را با کمک هم پوشش داده و برای سال آینده در هفته حمل و نقل عملکردی قابل قبول ارائه دهیم و شاهد کم شدن محسوس بار ترافیک در کلانشهر رشت باشیم.

لازم به ذکر است این نشست تخصصی ترافیکی صبح امروز سوم دی ماه با حضور متخصصین و اساتید کشوری و مدیران بخش حمل و نقل و ترافیک شورا و شهرداری و با میزبانی معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت در محل تالار مرکزی شهر برگزار شد.

در این نشست سه محور:

- حمل و نقل فعال و رفتار کاربران ترافیکی،

- حمل و نقل همگانی

و حمل و نقل هوشمند مورد نقد و بررسی اساتید حاضر در همایش قرار گرفت.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code