آیین اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی " سردار جنگل " از مجموعه برنامه‌های کنگره بین‌ المللی شهید میرزا کوچک برگزار و نمایش‌ها ، بازیگران و کارگردانان برگزیده تجلیل شدند .

گیل خبر/ به گزارش روابط ‌عمومی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، مراسم اختتامیه نخستین تئاتر خیابانی " سردار جنگل " امشب جمعه ۱۱ آذر ماه 1401 در تالار مرکزی رشت برگزار و نفرات برتر تجلیل شدند .

رضا ثقتی دبیر کنگره بین ‌المللی شهید میرزا کوچک در حاشیه این مراسم اظهار داشت : امسال برای کنگره بین ‌المللی شهید میرزا کوچک ، برنامه‌ها و رویدادهای مختلفی تدارک دیده شده بود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تئاتر خیابانی را از جمله این برنامه‌های متعدد خواند و عنوان کرد : باور و هدف ما این بوده و هست که هنر تئاتر خیابانی ، گسترده ترین و میدانی ترین هنری است که می تواند اسم و نام میرزا و اهداف او را به بدنه جامعه تزریق کند .

ثقتی با بیان اینکه امسال دبیری جشنواره تئاتر خیابانی " سردار جنگل " را حسین مسافر بر عهده گرفت ادامه داد : داوری این دوره از تئاتر خیابانی سردار جنگل هم توسط سه تن از داوران برجسته انجام شد که همگی از شخصیت‌های بزرگ حوزه تئاتر و نمایش محسوب می‌شوند .

وی با تاکید بر اینکه در این دوره از تئاتر خیابانی سردار جنگل از ۱۰ استان کشور از جمله گیلان حضور یافتند و آثار خوب و قوی ارائه دادند ، اضافه کرد : این نمایش‌های تئاتر در سه روز پایانی اجلاسیه میرزا در شهرهای رشت و برخی شهرستان‌های دیگر استان اجرا شدند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اضافه کرد : هر کدام از این اجراها برای خود نمایشنامه‌ای داشتند و رسالت میرزا ، مردمی بودن و روح استکبار ستیزی او را ترویج و قیام نهضت جنگل را تبیین کردند .

ثقتی با تاکید بر اینکه ابزار هنر رساترین و‌ ماناترین ابراز برای نزدیک شدن به رسالت‌هایمان در حوزه نهضت جنگل است ، اظهار کرد : امسال دایره فعالیت های بزرگداشت های میرزا از نشست‌ها و جلساتِ صرف ، رخت بر بست و به شکل مردمی و میدانی برگزار شد .

وی در پایان خاطر نشان کرد : کنگره تئاتر خیابانی سردار جنگل در تقویم اجرایی جشنواره‌ها و رویدادهای استان گیلان ثبت شده و سال آینده هم این رویداد را برای دومین بار برگزار خواهیم کرد .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code