حمیدرضا کاشانی، رئیس هیات‌مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌‌‌‌‌‌‌گذار گفت: قیمت تخم‌مرغ نباید بالاتر از شانه‌‌‌‌‌‌‌ای ۹۰هزار‌تومان به‌دست مصرف‌کننده برسد.

گیل خبر/ به گزارش دنیای اقتصاد:قیمت هر شانه تخم‌مرغ طی روزهای اخیر در سطح شهر، به بالای ۱۰۰هزار تومان رسیده است. این در حالی است که تولیدکنندگان می‌گویند قیمت درب مرغداری مدت‌هاست که افزایشی نداشته و ثابت است.

 
روزنامه دنیای اقتصاد در این باره با رئیس اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌گذار گفت‌وگو کرده است. 

حمیدرضا کاشانی، رئیس هیات‌مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌‌‌‌‌‌‌گذار درباره افزایش قیمت تخم‌مرغ گفته است: از تاریخ ۲۱اردیبهشت که مردمی‌‌‌‌‌‌‌سازی یارانه‌‌‌‌‌‌‌ها انجام شد، دولت باید برای حذف ارز‌ ترجیحی برنامه‌‌‌‌‌‌‌ریزی می‌کرد. حذف ارز‌ترجیحی سبب می‌شد تا هزینه تمام‌‌‌‌‌‌‌شده کالای ما ۵ الی ۶برابر افزایش یابد. ما در آن زمان پیشنهاد دادیم برای جلوگیری از اخلال در بازار، دولت برای صادرکنندگان مشوق‌‌‌‌‌‌‌های صادراتی درنظر بگیرد؛ خرید تضمینی انجام دهد و قیمت‌ها را واقعی کند. در آن زمان، دولت (معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر جهادکشاورزی)، از ما درخواست کردند که با مردم همکاری داشته باشیم و قیمت‌ها را به شکلی افزایش ندهیم که به مردم فشار وارد شود. ما هم قیمت‌ها را واقعی نکردیم. دولت در آن زمان از ما خواست که در مقطعی کوتاه، تخم‌مرغ را با قیمت ۳۵هزار و ۵۰۰تومان (درب مرغداری) بفروشیم و پس از آن، قیمت را افزایش دهیم.

 
او از ضرر ۱۰هزار‌میلیاردی تولیدکنندگان خبر داده و گفته است: با وجود اینکه تخم‌مرغ ۳۵هزار و ۵۰۰تومانی، برای ما ضرر و زیان به‌دنبال داشت، اما پذیرفتیم در یک مقطع زمانی، تخم‌مرغ را با این قیمت به‌فروش برسانیم؛ در واقع تخم‌مرغ با این قیمت، در آن برهه برای ما ۱۰هزار ‌میلیارد‌تومان ضرر و زیان به‌همراه داشت.

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم‌‌‌‌‌‌‌گذار، با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ نباید بالاتر از شانه‌‌‌‌‌‌‌ای ۹۰هزار‌تومان به‌دست مصرف‌کننده برسد، تاکید کرده است: قیمت هر شانه تخم‌مرغ درب مرغداری چیزی بین ۶۸ تا ۷۵هزار‌تومان براساس نوع آن است. ممکن است تخم‌مرغ بسته‌‌‌‌‌‌‌بندی در برخی از مغازه‌‌‌‌‌‌‌های سطح شهر با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۱۰۵هزار‌تومان هم فروخته شود، اما قیمت در میادین همان ۹۰هزار‌تومان است و نباید قیمتی بالاتر از این را شاهد باشیم.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : تخم مرغ

نظر شما:

security code