مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد: طرح نظارتی بر بازار ویژه بازگشایی مدارس در این استان با همکاری دستگاه‌های مرتبط از ۱۷ شهریورماه به مدت ۲۸ روز اجرا می‌شود.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان، تیمور پورحیدری، گفت: در این طرح بر قیمت پوشاک، کیف و کفش و نوشت افزار و ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی و غیردولتی در استان نظارت خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان اجرای این طرح از 17 شهریور ماه آغاز و تا تاریخ 15 مهر ادامه دارد افزود: در این طرح نظارتی به صورت تخصصی کارشناسان تعزیرات حکومتی، آموزش و پرورش، بازرسی اصناف و اتحادیه مرتبط صنفی با این اداره کل همکاری خواهند نمود.

دکتر تیمور پورحیدری به تشدید بازرسی ها در این بازه زمانی در کل شهرستانهای گیلان اشاره کرد و عنوان داشت: این طرح با محوریت تشدید نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک، کیف و کفش، لوازم التحریر، نظارت بر رعایت درصد سود مجاز در مقاطع عمده و خرده فروشی و همچنین نظارت بر عملکرد مؤسسات آموزشی علمی و سایر آموزشگاه ها در اخذ شهریه ها خواهد بود.
وی برخورد با عرضه کنندگان کالای تقلبی و قاچاق در حوزه پوشاک و لوازم تحریر را در اولویت دانست و تاکید کرد: نظارت بر ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی و واردکنندگان لوازم التحریر در سامانه جامع تجارت و نیز قیمت انواع محصولات تولیدی در سامانه 124جهت پیشگیری و پایش وضعیت سطح عرضه در این ایام به شدت در دستور کار است.
مدیر کل صمت گیلان همچنین خاطرنشان کرد: انجام گشت‌های مشترک و رسیدگی سریع و بموقع به گزارشهای مردمی، ممانعت از فروش اجباری کالا، رعایت درصد سود خرده و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتورها از مهمترین اولویت های اجرای این طرح است که در صورت مشاهده تخلف از سوی بازرسان این اداره کل با واحد صنفی و فرد متخلف برابر قانون برخورد می شود.
وی اظهار کرد: سامانه پاسخگویی ۱۲۴ در طول اجرای طرح به منظور تسریع در رسیدگی به امور، بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و باتوجه به افزایش جرائم و تخلفات صنفی در این برهه زمانی، از متصدیان واحدهای صنفی انتظار داریم نسبت به درج کامل قیمت‌ها و همچنین نگهداری فاکتورهای خرید در واحد صنفی، جهت ارائه به بازرسان جدیت کامل داشته باشند.