۱۴۰۱/۰۶/۱۶ ۰۰:۴۰ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان در شرایطی خاص، در زمره جرائم قابل گذشت قرار می‌گیرند.

گیل خبر/ به نقل از باشگاه خبرنگاران،حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در بازدید از شعبه دوم دادیاری دادسرای سرقت تصریح کرد: برخلاف شایعه رواج‌یافته مبنی بر عدم پیگیری سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان، باید این موضوع را تاکید و تبیین کرد که هر نوع سرقتی، توسط دستگاه قضایی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی افزود: دادسرا موظف به پیگیری قضایی در این خصوص است و صرفاً به موجب قانون مصوب مجلس در سال ۹۹، سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان، آن هم تحت شرایطی خاص، در زمره جرائم قابل گذشت قرار می‌گیرند.

محسنی اژه‌ای گفت: ادعا می‌شود که سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان قابل پیگیری نیست؛ این ادعا، درست نیست. طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۹، سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان، آن هم تحت شرایطی خاص، در زمره جرائم قابل گذشت محسوب می‌شوند؛ لذا ضرورت دارد این مقوله به درستی برای همگان تبیین شود.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: دستگاه قضایی در رسیدگی به جرائم و سرقت‌هایی که منجر به تهدید امنیت روانی جامعه می‌شود و مجازات عاملین چنین جرائم و سرقت‌هایی، بدون اغماض و در نهایت قاطعیت عمل خواهد کرد و تا آنجا که قانون اجازه می‌دهد، هیچگونه ارفاقی برای مرتکبان این جرائم قائل نخواهد شد.

صبح (سه‌شنبه،۱۵ شهریور) رئیس عدلیه در ادامه بازدید‌های میدانی خود از مراجع و مراکز قضایی و در راستای تاکیدات مؤکد خود در جهت مقابله قاطعانه با مرتکبان جرائم و سرقت‌های خشن و تضمین امنیت روانی شهروندان، به مدت ۳ ساعت از دادسرا‌های ناحیه ۲۷ تهران (امور جنایی - ویژه قتل) و ناحیه ۳۴ تهران (ویژه سرقت) بازدید کرد و از نزدیک در جریان کم و کیف خدمت‌رسانی قضایی به مردم و مراجعان در این واحد قضایی و پیشبرد امور در آن‌ها قرار گرفت.