۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۲۱:۰۸ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

پروژه آبرسانی به روستای دوران محله بخش چابکسر شهرستان رودسر با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.

گیل خبر/ به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ استاندار گیلان در آئین افتتاح این پروژه با اشاره به رفع محرومیت ‌زدایی در کشور و به ویژه استان گیلان توسط دولت سیزدهم گفت: یکی از اهداف دولت‌ انقلابی، تکمیل پروژه ‌های نیمه تمام در کشور است.

اسدالله عباسی افزود: در استان گیلان پروژه ‌های نیمه تمام زیادی وجود دارد که از دولت قبل باقی مانده است لذا یکی از اهداف دولت مردمی تکمیل این پروژه‌ هاست.

وی با تاکید بر لزوم توجه به کاهش تنش آبی در گیلان افزود: با تلاش‌های صورت گرفته اعتبارات خوبی در خصوص کاهش تنش آبی به استان گیلان تعلق گرفته که با تکمیل سد و تصفیه خانه پل رود بخش اعظمی از تنش آبی در شهرستان چابکسر و دیگر مناطق گیلان از بین می ‌رود.

استاندار گیلان با بیان اینکه تا سال آینده تمامی روستاهای این استان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد، گفت: دولت اعتبارات مناسبی به منظور توسعه آبرسانی به مناطق‌ مختلف کشور اختصاص داده لذا اگر روستایی در دستور کار به منظور آبرسانی قرار ندارد باید در دستور کار قرار گیرد تا مشکل آب شرب در تمامی ‌مناطق روستایی برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین صفری نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی اجرای طرح های جهادی را در راستای رفع محرومیت زدایی از روستاها بسیار مؤثر دانست و اظهار داشت: در لایحه بودجه سال 1400 اعتباری بالغ بر 460 میلیارد تومان برای رفع محرومیت زدایی به گیلان اختصاص یافت که بیش از 160 میلیارد تومان مربوط به بخش آب و فاضلاب بود.

همچنین معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال برای اجرای پروژه آبرسانی به روستای دوران محله هزینه شد، گفت: برای آبرسانی به این روستا یک حلقه چاه حفر و 11 کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و توزیع اجرا شد.

مازیار غلامپور با بیان اینکه 27 پروژه آب و فاضلاب گیلان به مناسبت هفته دولت با اعتباری بالغ بر 670 میلیارد ریال در این استان به بهره برداری رسید، افزود: پروژه آبرسانی به دوران محله یکی از مهم ترین پروژه های هفته دولت بود.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در 176 روستای شهرستان های رودسر و املش گفت: در قالب این طرح 114 روستای رودسر و 62 روستای املش از نعمت آب شرب سالم، پایدار و با کیفیت بهره مند می شوند. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code